Donderdag 14 juni Programma tant voor events & congressen, zijn 8 favoriete apps en tools met jou. Naast het feit dat Social Media je voortaan veel minder tijd kost, zal je na het volgen van deze seminar: - Niet snel meer een belangrijke tweet of update missen, - Altijd inspiratie hebben voor het schrijven van een relevante update, - En eenvoudig het aantal reacties en re-tweets van je volgers verhogen. Interessant voor iedereen die gebruikmaakt van Twitter en Facebook, privé of zakelijk. Social 15:45 - 16:15 Buiten winnen begint binnen. Gebruik uw merk als kompas. Spreker: Marc van Eck - Managing partner Business Openers en Internal Branding goeroe Een organisatie is pas echt succesvol als je binnen waarmaakt wat je buiten belooft. Ofwel: hoe de belofte (‘promise’) en de prestatie (‘delivery’) beter op elkaar kunnen aansluiten. Sterke organisaties brengen hun positionering daadwerkelijk tot leven: ze maken waar wat ze beloven te zijn. Identiteit en imago zijn dan gelijk. Onderzoek laat zien dat 75 procent van het imago wordt bepaald door het gedrag van de medewerker: veel meer dus dan we tot nu toe misschien al dachten. Internal branding is het waarmaken van de positionering/de identiteit in het gedrag van de medewerker. Business Openers heeft veel ervaring met en in dit relatief nieuwe vakgebied met zowel kleine als grote organisaties uit verschillende branches. Aan de hand van recente klantcases deelt Marc van Eck zijn kennis en ervaringen, van het creëren van sterke authentieke en onderscheidende positioneringen tot het waarmaken in alle haarvaten. Trends & Strategie/Merk Lectric Dome 10:10 - 11:00 Het marketingplan. Hoe schrijf ik het? Spreker: Ment Kuiper - Hoofddocent Lectric Het marketingplan. Het schiet er bij in, wordt afgeraffeld of er wordt niks mee gedaan. Hoe schrijf je een gedegen plan, zonder dat het een gedachteloze invuloefening wordt? Waar moet je op letten? Welke modellen zijn relevant en hoe zorg je ervoor dat je plan praktisch en implementeerbaar is? Ment Kuiper geeft de tips en trics om een nuttig en relevant marketingplan te schrijven waar je daadwerkelijk mee aan de slag kan gaan. Trends & Strategie 11:15 - 12:15 Content marketing: deel en heers Spreker: Jerry van den Broeke Het belang van het delen van originele, kwalitatieve content is groot. Vooral door het bieden van relevante content verbind je publiek aan jou en je organisatie. Dat geldt zowel voor B2B als B2C. Budgetten versplinteren en de macht verschuift steeds meer naar de klant. Juist daarom is het zaak om content marketing in te zetten om een kwalitatief effect teweeg te brengen. Van den Broeke gaat in deze sessie dieper in op dit thema en raakt daarbij ook aanverwante onderwerpen, als sociale media, conversatiemanagement en de customer journey. Communicatie/Content 12:30 - 13:30 Optimalisatie: quick wins en take-aways Spreker: Charlotte van Dael - Usability-Expert & Manager Optimalisatielab Om bezoekers te overtuigen en verleiden tot een bepaalde actie op je website, dien je de zaken serieus en grondig aan te pakken. Met een effectieve en gebruiksvriendelijke inrichting van je website is de conversieratio hoger en de kans op retentie groter. Tijdens deze sessie over usability en optimalisatie geeft Charlotte van Dael de quick wins en take-aways waar je de volgende dag mee aan de slag kan. Digital/Conversie 13:45 - 14:45 Mobile Search Spreker: Gert Jan Delcliseur - Expert Online Marketing, Search Engine Marketing & Online Rendement In 2013 zijn er meer mensen online via mobiel dan via computer. Privé en zakelijke omgevingen versmelten en door de opkomst van tablets versnelt deze ontwikkeling. Door deze en andere mobiele devices is in korte tijd een volwassen marketing platform ontstaan. Het mobiele device en het voortdurend online zijn, maakt van de mobiele mens een belangrijke doelgroep voor de samensmelting van clicks en bricks. De koper is online en is onderweg. Toch houden organisaties nog onvoldoende rekening met mobiele sites. Het kanaal mag echter niet meer ontbreken bij het uitrollen van een online strategie. Delcliseur geeft meer inzicht in de kansen en mogelijkheden van mobile search. Digital/Mobile/Trends & Strategie 15:00 - 16:00 De ins & outs van community management Spreker: Wilfred Bruin Community management is niet nieuw, maar ook nog niet volwassen in Nederland. Het belang ervan is groot en er zijn talloze voorbeelden van hoe het niet moet. Wat zijn de highlights en kritische succesfactoren? Hoe maak je een online community tot een succes? Wilfred Bruin brengt de ins en outs en na dit uur weet je welke stappen je morgen kan zetten om serieus met community management aan de slag te gaan. Digital/Community Mobile Dome 11:00 - 11:30 Mobile apps voor marketeers: hoe een app waarde toevoegt aan je merk Spreker: Hans-Peter Harmsen - Directeur Oberon Interactive Mobile apps zijn hot. Sommige organisaties kunnen niet meer zonder, veel andere denken na over wat een app voor ze kan betekenen. Voor deze laatste groep is deze presentatie. Hans-Peter Harmsen, directeur van Oberon Interactive, behandelt drie soorten apps die relevant zijn voor marketeers: branded apps, brand utilities en service apps. Hij vertelt zijn verhaal aan de hand van een aantal mooie voorbeelden van alle drie en toont aan waar het verdienmodel zit. Tenslotte maakt hij een aantal uitstapjes naar iPhone versus Android en naar smartphone versus tablet. Een interessante sessie voor iedereen die erover denkt een app te (laten) ontwikkelen. Mobile 36 MARCOM 2012 Pagina 35

Pagina 37

Interactieve estudiegids, deze vakblad of presentatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaliseren van digitale folders.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication