de Effiecase te schrijven om dit jaar een Effie te winnen. De felbegeerde Effie wordt op 4 oktober 2012 voor de 30ste keer uitgereikt in Nederland. Reden genoeg om het komend jaar succesvolle campagnes in te zenden. Winnen begint met een goed geschreven case. En met overtuigende argumenten. Laat je hiertoe inspireren met de Workshop ‘Een Effie winnen? Zo doe je dat!’ Creatie Theater: 5 10:30 - 11:00 Make love not likes, make sales not social Spreker: Martin Oetting - Head of Research at trnd “‘Make love not likes, Make sales not social. How advocacy will drive your marketing ROI.’ For close to a decade now, marketing has been trying to come to terms with the new world of digital consumer engagement. There is still a lot of enthusiasm and passion for new metrics and exciting new tools. But the reality is that marketing has come full circle, beyond Clicks and Likes, to return to its eternal objectives: getting people excited about the brand so that they buy more, more often, and that they get their friends to buy, too. If you are using the right tools, your social media plan and metrics can end up exciting everybody in the organization, even deep in the controlling department. trnd has years of experience in running the right metrics along their WOM campaigns, and the presentation will show how they do it. Social/ROI 11:15 - 11:45 De Conversation Company Spreker: Steven van Belleghem - Managing Partner van InSites Consulting Iedereen beschikt over een enorm potentieel tot conversatie. Wij zijn de belangrijkste conversatiebronnen voor een bedrijf. Klanten en personeel bespreken hun ervaringen met elkaar, en zo beïnvloeden ze de publieke opinie over uw organisatie. Sociale media vormen een reële katalysator van alles wat over uw bedrijf verteld wordt. Nieuwe mediatechnologieën zoals sociale media maken het mogelijk alles wat je bevalt binnen de kortste keren te delen met enkele muisklikken. Een successvolle ‘Conversation Company’ slaagt erin deze zogeheten mond-aan-mond-reclame in iets positiefs om te zetten, door ten volle gebruik te maken van de conversatiemacht van medewerkers en de mensen die vroeger het publiek vormden.. Dialogue/Direct Marketing/ Social 12:00 - 12:30 PINteresting! Spreker: Patrick Petersen - Internetondernemer Succes met Social Media Commerce. Social shoppers besteden twee maal zoveel, zorgen voor kwaliteitsverkeer naar sitesen webshops en plaatsen eerder een review. 25% van de bezoekers van PINterest kennen een online actie. Een praktische sessie over ROI met social sales door Patrick @OnlineMarketeer Petersen. Digital/Social/ROI 12:45 - 13:15 There’s no business like social business Tim Rook Het wordt tijd dat de wollige socialemediabeloften worden worden omgezet in klinkende munt. Vergeet alles wat je hebt geleerd over sales en marketing. Stop met het passief afwachten tot iemand je een vraag twittert en benader je klanten actief. Maak van jouw business een social business! Hoe weet je of social business werkt voor jouw organisatie? Hoe pak je dit gestructureerd aan? Hoe zorg je ervoor dat jouw omgeving social business begrijpt? Op deze en andere vragen laten we aan de hand van een aantal sprekende voorbeelden zien hoe je commerciële kansen binnen sociale kanalen identificeert en hoe je deze samen met je collega’s converteert naar zakelijke contacten met potentie. Ben je op management niveau verantwoordelijk voor sales, klantbewerking en -werving en wil je concreet aan de slag met social business, dan is deze sessie een must-see tijdens MARCOM12. Digital/Social/Trends & Strategie 13:30 - 14:00 Eén strategie voor alle nieuwe media Spreker: Gerrie Conen - Directeur en oprichter van John Max In de uitvoering van uw marketingstrategie wilt u zoveel mogelijk gebruik maken van nieuwe media. Denk daarbij aan; een website, een e- mail nieuwsbrief, Twitter, Facebook en daarbij mag een QR-code en App niet ontbreken. Maar is dit allemaal wel betaalbaar? En hoe zorg ik ervoor dat nieuwe content overal staat, zonder dat dit een tijdrovende klus wordt? In dit Seminar leggen we uit hoe u een strategie opzet met een diversiteit aan nieuwe media. Ook laten we zien hoe u de marketing behoefte om kan zetten naar een IT oplossing, zodat u zich weer kunt storten op campagne voeren en het genereren van leads. Trends & Strategie/Efficiency 14:15 - 14:45 Marketing leadership in the age of service Spreker: Wim Rampen, Manager Customer Intelligence & Brand Management van OHRA Content marketing, sociale media marketing, digital marketing et cetera. De marketeer heeft het drukker met het leren begrijpen van nieuwe kanalen en nieuwe technologieën dan het beter begrijpen van de klant. ‘Service is het nieuwe marketing’ is dan ook een populaire kreet. Maar wat betekent het nu echt om marketing te bedrijven in het servicetijdperk? En hoe maak je de transformatie van een transactie gedreven marketingorganisatie naar een service en waarde gedreven organisatie? Wim Rampen deelt zijn visie op en ervaring in een presentatie die zowel inspireert als pragmatische handvaten biedt om morgen mee aan de slag te gaan. Social/Trends & Strategie 15:00 - 15:30 Mijn 8 favoriete apps om sociale media te beheren in minder tijd Spreker: Gerrit Heijkoop, How Can I Be Social (HCIBS) Hoe gebruik je sociale media op een efficiënte en effectieve manier? Onder andere door het kiezen van de juiste tools en apps. In dit korte seminar deelt Gerrit Heijkoop, social media consulMARCOM 2012 35 Pagina 34

Pagina 36

Voor folders, online maandbladen en nieuwsbrieven zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw verenigingsbladen.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication