11:45 -12:15 Sociology meets mobile marketing Spreker: Bram Alkema, Docent Beeckestijn Business School Bram Alkema spreekt over de nieuwste trends in psychologie en sociologie, de opkomende invloed van groepsdynamiek en hoe dit doorwerkt op (mobile) marketing. Hij kiest voor een praktische benadering met aansprekende voorbeelden. Inspirerend, bloednieuw en met academisch luchtje. Prikkelend, uitdagend en spraakmakend; you love it or hate it; kom en oordeel zelf! Mobile/Trends & Strategie 13:30 - 14:00 Het 5C succesmodel uit het Handboek Mobiele Marketing Spreker: Patrick Petersen - Internetondernemer Auteur, consultant en docent op gebied van Mobile Marketing toont het 5C-model van succes bij de vertaalslag van een strategie naar werkbare marketingmix. 80 Procent van de mobiele apps worden binnen enkele dagen weer verwijderd omdat het gemak, het doel en simpelweg de voor een werkende marketing noodzakelijke succesfactoren in veel gevallen ontbreken. Mobile wordt hierdoor succesloos aangepakt als ‘gewoon weer een extra middel in de mix’. Mobile/Trends & Strategie 14:15 - 14:45 Winnaar Mobile Thuiswinkel Award 2012 Greetz: m-commerce in de praktijk Spreker: Gert-Jan Lagas - Online Marketing Manager Greetz Greetz belandde binnen 5 maanden na de lancering van de iPhone App in de top 10 m-commerce apps in Nederland 15:15 - 15:45 Mobile: The future... Spreker: Bart Hufen - Oprichter BrandNewGame Wil jij weten hoe de toekomst eruit ziet op het gebied van mobile? Kom dan naar deze presentatie waarin Bart Hufen (auteur van ‘A Brand New Playground - Building Brands in the Digital Era’) een blik werpt op de toekomst van digital branding, sociale media, smart TV en gaming op de mobiele apparaten. Deze presentatie gaat vooral over de rol van onze mobiele apparaten in het leven van de consument van de toekomst dient vooral ter inspiratie. Mobile/Trends & Strategie 16:00 - 16:30 Tweede scherm: van innovatie naar noodzaak Spreker: Jeroen Elfferich In rap tempo is duidelijk geworden dat de tv-kijker van vandaag helemaal niet meer louter met tv-kijken bezig is - als hij dat al ooit is geweest. Nu zien we dat echter directer dan voorheen: door sociale media en (onderzoek door PayPal), werd uitgeroepen door iPhoneClub als beste Kerstkaarten App 2011 en versloeg hiermee o.a. Hallmark en Apple en tot slot won Greetz de Mobile Thuiswinkel Award 2012. Hoe is Greetz tot dit succes gekomen? Komt er additionele omzet uit? Worden bestaande Greetz gebruikers actiever en worden er nieuwe gebruikers aangetrokken? Wat zijn de conversiecijfers? In deze sessie heeft Gert-Jan Lagas antwoord op al deze vragen. Voor wie? Iedereen die nadenkt over de verkoop van zijn of haar producten via Mobile & Tablets. Mobile/M-Commerce online tracking blijkt dat tv kijken wordt afgewisseld, of onderbroken, met apps en sites. Dit biedt zowel kansen als uitdagingen voor tv-makers, zenders, adverteerders en hun bureaus. De hamvragen: hoe koppel ik een tv-programma en online ervaring op een betekenisvolle wijze? Welke rol en mogelijkheden heb je hierbij als merk? En welke manieren zijn er om direct en indirect waarde te creëren met het gebruik van second screen? Aan de hand van cases uit binnen- en buitenland worden in deze sessie hier antwoorden op geformuleerd. Mobile/Second Screen Adobe Dome 10:30 - 11:00 Digital Publishing Suite: creëren en analyseren van mobiele publicaties Spreker: Pieter van Helvoirt - Channel Accountmanager Adobe Systems Optimaliseer interne en externe communicatie met behulp van de Adobe Digital Publishing Suite. Ontdek in deze sessie een compleet platform voor het creëren, beheren en analyseren van uw digitale publicaties voor tablets en mobile devices. Creatie/Communicatie/ Digital 11:00 - 11:30 Adobe touch Apps: leg je ideeën vast op een tablet Spreker: Ton Frederiks - Solution Consultant Adobe Systems Tablets zijn niet alleen een middel om informatie te consumeren, maar worden met de Adobe Touch Apps ook een gereedschap om je creatieve ideeën vast te leggen. Schets een website, maak een Moodboard, bewerk je beelden en deel die met anderen via de Adobe Creative Cloud. Creatie/Digital 11:30 - 12:00 Big Data, a myth or reality Spreker: Mark Hoebe - Solution Consultant Adobe met een passie voor Internet Marketing ‘Het nieuwe buzzword van dit jaar is Big Data. Begrijpen wat de klant interactie is en welke kanalen er gebruikt worden. Het bijeenbrengen van deze datapunten is een lang en moeilijk proces gepaard met hoge kosten. Maar is dat ook echt nodig? In deze sessie laten wij u zien hoe gemakkelijk u inzichten realiseert met uw Big Data in letterlijk seconden. Een verfrissende demonstratie voor marktonderzoekers, marketingen webanalisten.’ Trends & Strategie/Marketing Intelligence/Big Data 12:00 - 12:30 Integratie Creative Suite en Adobe CQ Digital Asset Management Spreker: Ton Frederiks - Solution Consultant Adobe Systems Veel organisaties kunnen de klantervaring verbeteren door een multichannel ervaring te bieden. Deze sessie laat zien hoe Adobe Creative Suite® software de planning, productie, en distributie van digitale content vereenvoudigt. Door de integratie met content management systemen is het mogelijk om op nieuwe manieren samen te werken; zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Trends & Strategie/Digital MARCOM 2012 37 Pagina 36

Pagina 38

Scoor meer met een online winkel in uw catalogi. Velen gingen u voor en publiceerden edities online.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication