Donderdag 14 juni Programma site te krijgen zijn vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines van groot belang. Maar het verhogen van het percentage websitebezoekers dat die actie onderneemt die u graag wilt, leidt tot meer resultaat. Digital/SEO/Conversie 11:30 - 12:00 The Value of Value Spreker: Jeffrey Kruk - Brand Consultant bij BrandAsset Consult Nu is het goed voor te stellen dat budgetmerken hun hoogtijdagen beleven ten tijde van crises, maar uit BrandAsset Valuator blijkt dat een propositie die teveel op prijs is gericht de brand equity juist alleen maar kan verlagen. In ons tweede seminar gaan we dieper in op een element dat in de huidige economie onderscheidende kracht kan bieden voor merken, namelijk een sterke value propositie. Nu is het goed voor te stellen dat budgetmerken hun hoogtijdagen beleven ten tijde van crises, maar uit BrandAsset Valuator blijkt dat een propositie die teveel op prijs is gericht de brand equity juist alleen maar kan verlagen. Communiceren over prijs kan in recessie wel van belang zijn maar communiceren over value kan op verschillende manieren met verschillende effecten. Aan de hand van resultaten uit BrandAsset Valuator laten we zien welke verschillende value-propositie bestaan en wat consumenten van deze boodschappen vinden. Trends & Strategie/Pricing 12:15 - 12:45 Volg de klant met social media Spreker: Egbert Jan van Bel - Kerndocent Beeckestijn Business School Met sociale media krijgt u steeds meer mogelijkheden klanten te volgen en met hen te communiceren, net als uw concurrent... En je zult toch als doodgewone klant wel gek zijn om met al je zakelijke relaties in dialoog gaat, zoals je bank, verzekeraar, supermarkt, autodealer, reisbureau en slager op de hoek? Dus links staat de ambitieuze concurrent en rechts een onwillige klant. U moet wel heel relevant uit de hoek komen wilt u een zinvolle dialoog met uw klanten voeren. Op basis van het succesvolle model “Event Driven Marketing kwadrant” laat Bel op meest relevante wijze zien hoe u sociale media kunt toepassen om nog beter uw klant te bedienen. Op het juiste moment, via het juiste kanaal, met het juiste aanbod, de juiste interactie... Soms om te branden, soms als service, soms als sales, soms... zegt u het maar. Het wordt namelijk een hele interactieve sessie, zoals het hoort. Online Marketing/Social/Trends & Strategie 13:00 - 13:30 Digital Consumer Engagement Spreker: Rob Zomerdijk Van kijker naar klant, inzet van video in mobiele en sociale campagnes. Hoe hier van te leren om op basis van voorspelbaar gedrag te communiceren. Met een aantal aansprekende cases wordt uitgelegd op welke manier kijkers met behulp van de laatste technologie omgezet kunnen worden in waardevolle klanten. Een concreet stappenplan om het verschil te maken met uw concurrenten. Digital/Mobile/Marketing Intelligence 13:45 - 14:15 Social selling, benut social media in het salesproces en vergroot de effectiviteit Spreker: Laura Nuhaan - Docent Beeckestijn Business School 80% van het aankoopproces wordt doorlopen zonder persoonlijk contact met een verkoper. Via sociale netwerken worden aankoopprocessen steeds sterker beïnvloed. Social selling is een nieuwe discipline die sales op effectievere wijze laat omgaan met klanten en prospects. Salesmensen zijn met een juist gebruik van social selling in staat om op het juiste moment, met de juiste boodschap de juiste persoon binnen een bedrijf te benaderen. We gaan in op onder andere: ten vragen om social selling  praktijk toepassen?  kun je inzetten en hoe (zoals LinkedIn, Twitter, blogs)? Leer hoe je meer uit jouw verkoopproces kunt halen met behulp van social selling en hoe je de relatie met klanten en prospects kunt versterken. Digital/Social Selling/Merk 14:30-15:00 E-mail at the heart of your emarketing strategy Spreker: Peter Schellaert Country Manager Benelux Emailvision Email is a strategic asset that is the key to relationship marketing. However, email often goes under-used as part of the overall e-marketing strategy. The session explains how to gain customer insight from email and use that insight to create more relevant email campaigns. Delegates attending this session will gain an understanding of:  drive their business mer intelligence  client case study Target Audience: This session is aimed at marketing managers and marketing executives who are involved with B2C and eCommerce email marketing and who want to get to improve marketing results by achieving better relevance in their communications.. Dialogue/Direct Marketing/ Email 15:15 - 16:15 BVA/VEA EffieWorkshop 2012: ‘Een Effie winnen? Zo doe je dat!’ Diverse sprekers Effie-winnaars van de afgelopen twee jaar vertellen hun verhaal. Zo leggen KesselsKramer en Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport uit hoe zij Nederland wisten te mobiliseren tot orgaandonor. Een prachtig voorbeeld van bewustwording en gedrag. Een schitterend voorbeeld van de merkcampagne van JWT Amsterdam en Unilever Benelux met de gouden case 2011 van Robijn, ‘Want wat mooi is moet mooi blijven’ zal eveneens gepresenteerd worden. Albert Heijn en TBWA, winnaar van de Grand Effie in 2010, laten zien hoe een campagne het marktaandeel van AH structureel wist te verhogen. Een prachtig voorbeeld van een succesvolle merkcampagne. En er is meer. Aan de hand van inspirerende cases leer je alle ins en outs om een overtuigen34 MARCOM 2012 Pagina 33

Pagina 35

Voor relatiemagazines, online artikelen en uitgaven zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw drukwerk.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication