13:15 - 13:45 One more thing....Mobile Market Research is here, and it will rock (y)our world! Spreker: Joost Poolman Simons & Robert Schueler Ipsos Synovate laat zien hoe de mobiele telefoon HET research instrument van de toekomst is voor media, marketing & communicatie-experts. Zo zie je hoe real-time, dynamisch, interactief en mobiel onderzoek gebruikt kan worden om evenementen meer te laten leven en hoe je de mobiele telefoon in kunt zetten als ultieme tool voor bezoekers en sponsors! Welcome to the future of marketing & research!! Marketing Intelligence/ Mobile 14:00 - 14:30 Mobile experiences & the ecosystem of me Spreker: Jerry Lieveld - Founder & Creative Director mobtzu Mijn mobile = mijn afstandsbediening, mijn portemonnee, mijn leven. Wat kunnen game changing mobile experiences betekenen voor je merk en hoe kun je als organisatie relevant en playful zijn. Jerry heeft uitvoerige kennis van de gebruiker en ervaring in het creëren van branded mobile services welke een verschil maken in het leven van de consument. Jerry zal zijn ideeën, interessante case studies en een aantal essentiële tips & tricks met jullie delen. Dialogue/Direct Marketing 14:45 - 15:15 Maak van je klant een promotor! Spreker: Danielle Morf - Client Director SNT Veel bedrijven spreken (soms al jaren) over het maken van promotors van klanten. Toch blijkt dit in de praktijk lastiger dan gedacht. Danielle Morf neemt u mee door een praktijkcase, waarin zij haar onderzoeksresultaten bespreekt en de lessons learned met u deelt. Verder laat zij u meedelen in de geheimen van een echte klant als promotor! Wat levert dit u en uw organisatie daadwerkelijk op? Welke aspecten spelen een rol? Hoe kunt u deze case in uw eigen organisatie toepassen? Een boeiend interactief seminar voor iedereen die van zijn/haar klanten promotors wil maken en waar Customer Management in de organisatie als belangrijk doel is gesteld! Dialogue/Direct Marketing 15:30 - 16:30 MOAwards 2012 op MARCOM Ontmoet de drie genomineerden voor de MOAward ‘marktonderzoekbureau van het Jaar 2012’ De genomineerden hebben zich in het afgelopen jaar op positieve en opvallende wijze gemanifesteerd en daarmee een waardevolle bijdrage geleverd aan de marktonderzoekbranche. Leer over hun visie op de belangrijkste ontwikkelingen in het vakgebied en natuurlijk hoe hun bureau de jury heeft weten te overtuigen voor een nominatie. Carola Verschoor, managing director van BrainJuicer Nederland Behavorial Economics: van anekdote naar actie Wanneer het gaat om het nemen van beslissingen, denken we eigenlijk veel minder dan we denken dat we denken! Behavioural Economics toont aan dat onze beslissingen niet worden geleid door onze plannen of intenties, maar door waar we zijn, de mensen met wie we zijn en onze onderbewuste krachten. Behavioural Economics biedt een verzameling van prachtige anekdotes, maar het lezen ervan kan de vraag oproepen: wat heb ik hieraan? Om Behavioural Economics begrijpelijker te maken, heeft BrainJuicer een Behavioural Model ontworpen: om te leren waarom het zo belangrijk de aankoop van uw merk leuk, snel en makkelijk te maken en hoe de gedragswetenschappen inspiratie bieden voor beter onderzoek en sterke marketing. Marcel Vogels Crossmedia Accountability expert en oprichter van MeMo². Optimalisatie en accountability van crossmedia-inzet ‘De meeste marketeers zullen zich wel herkennen in deze dagelijkse impasse: helder gedefinieerde sales targets en/of branding doelstellingen, maar welke media- en middeleninzet resulteert eigenlijk in een optimaal resultaat? En qua timing? Vroeger deed ik een x-aantal media-flights op gezette tijden, maar werkt dit nog wel? Wat te doen met alle digitale mogelijkheden. Hoe zwaar moet ik dit instrument inzetten en hoe? Daarnaast hoe kan het dat kleinere concurrenten zo dominant zichtbaar zijn? Ze hebben toch een lager mediabudget?’ Vogels reikt deelnemers een blauwdruk aan om haar mediaen middeleninzet logisch in te vullen. Een mooi startpunt zeg maar. Daarop voortbordurend zal concreet worden gemaakt hoe ondernemingen hun crossmediale inzet kunnen optimaliseren en wel op zo een manier dat u de volgende dag daarmee van start kunt. Wij eindigen de sessie met de top10 concrete tips en tricks van Crossmedia Accountability. Govert van den Bos, eigenaar/ oprichter van MWM2 Mensen en markten dichterbij met een research community MWM2 adviseert organisaties in het online luisteren naar en communiceren met haar stakeholders. Of het nu klanten, leden, medewerkers of andere betrokkenen zijn, zij zijn de essentiële informatiebron om ideeën te genereren en nieuwe plannen te toetsen. MWM2 gelooft in de kracht van doorlopende online interactie met klanten en andere betrokkenen. Zij ziet dagelijks de kracht van het gebruik van de collectieve intelligentie van deze groepen. Het op een juiste manier genereren van deze informatie is een vak apart. MWM2 is gespecialiseerd in online meten en communiceren. Om organisaties nieuwe en waardevolle inzichten te geven, zet MWM2 Research Panels en Research Communities op. Tijdens dit seminar MWM2 zal een snapshot geven van haar ervaringen en de resultaten met de inzet van research communities en panels. Marketing Intelligence/Digital/ Trends & Strategie Theater: 4 10:45 - 11:15 100 inspiratietips voor meer conversie Spreker: Corné Hoogendoorn - SEO Consultant OrangeValley Het verhogen van de conversie is voor online marketeers de belangrijkste uitdaging in hun vak. Laat u inspireren door SEOspecialist Corné Hoogendoorn. Hij vertelt u alles over het verhogen van uw traffic door middel van Search en het verbeteren van de funnel door middel van conversieoptimalisatie. Om meer traffic naar uw webMARCOM 2012 33 Pagina 32

Pagina 34

Heeft u een catalogus, ipaper of e-whitepapers? Gebruik Online Touch: editie online maken.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication