Donderdag 14 juni Programma Kortom; hoeveel euro’s zijn uw online inspanningen waard? Digital/ Social Media 14:15 – 14:45 The experience economy towards the future: van belevingseconomie naar betekeniseconomie Spreker: Matt J.H. van der Poel RM, Partner & CXO Fresh Forward Goede dienstverlening is niet meer voldoende. Het gaat om het creëren van betekenisvolle ervaringen. Ervaringen die mensen raken, echt van betekenis zijn en hen soms zelfs in positieve zin veranderen. Dit is de stellige overtuiging van Matt van der Poel, CXO (Chief eXperience Officer) bij Fresh Forward en voorzitter van het expertise platform experience marketing van het Nima. In zijn verhaal neemt hij ons, aan de hand van veel voorbeelden vanuit verschillende branches, mee van de diensteneconomie via de belevingseconomie naar de betekeniseconomie. Een economie die de komende tien jaar sterk aan betekenis gaat winnen. En een economie waarin een prominente rol is weggelegd voor organisaties die de sprong durven te maken naar een next level. Trends & Strategie/ Innovatie/ Experience 15:00 - 15:30 Social media management voor gevordeden Spreker: Sonja Loth, Social Inc. Gefeliciteerd! Je hebt een van de meest begeerde functies van dit moment; je bent social media manager. Alle ogen zijn op je gericht, je hebt mandaat van de directie, de CEO wil wekelijks weten wat er gebeurt op sociale media en de fans en followers stromen toe... Hoe realiseer je je ambities en hoe krijg je je hele organisatie mee? Tijdens deze sessie zal Sonja Loth, director van fullservice sociale media bureau Social Inc., haar ervaringen delen met het incorporeren van sociale media in organisaties. Aan de hand van cases, tips en tricks krijg je in 30 minuten inspiratie en handvatten om je rol als social media manager nog beter te kunnen vervullen. We behandelen onder meer Social Business, Social KPI’s, interne rollen en verantwoordelijkheden, hoe samen te werken met bureaus, de samenwerking met webcare, afstemming en rapportage met hoger management en je CEO. Social/Trends & Strategie 15:45 - 16:15 Social Marketing & privacy: dicht timmeren of delen? Spreker: Jitty van Doodewaerd - Compliance Officer DDMA Marketeers worstelen met sociale data. Volgens IBM onderzoek wil 80 procent van de marketingmanagers de komende jaren (verder) aan de slag met sociale marketing. Maar hoe gebruik je deze informatie om een relevante commerciële boodschap te sturen, zonder dat je klant zich aangetast voelt in zijn privacy? Want wat Facebook, Twitter en Google kunnen, mag in Europa al lang niet altijd. Zeker niet als straks de cookiewet in werking treedt. In dit seminar geeft Jitty van Doodewaerd aan wanneer en hoe je sociale media zonder en met toestemming mag inzetten, hoe niet, waar de grijze gebieden liggen en hoe organisaties op een legale en effectieve manier sociale media kunnen gebruiken in hun marketingcampagnes. Dialogue/Direct Marketing/ Social/Privacy Theater: 3 11:00 - 11:30 Marketing Operations Management: de in-store campagnes van T-Mobile Spreker: Liesbeth van Moorsel – Promotions Manager T-Mobile Meer dan 100 winkels, verschillende formules en meer differentiatie bij het uitrollen van marketingcampagnes. Voor de marketingafdeling wordt het steeds complexer om een vestiging van het juiste materiaal te voorzien. Het uitrollen van campagnes is arbeidsintensief en het materiaal sluit niet altijd aan bij de lokale vestigingsbehoefte. T-Mobile heeft een oplossing in gebruik om de kosten van de marketingoperatie aantoonbaar te reduceren én de vestigingen te voorzien van relevant marketingmateriaal. In deze sessie delen T-Mobile en Adnovate hun kennis om marketing operaties te optimaliseren. Creatie/Retail/Marketing Intelligence 11:45 - 12:15 Een sterk merk werkt! Spreker: Andy Mosmans jr. RM - Directeur strategie van ARA Het is wetenschappelijk bewezen: hoe meer je werkt aan je merk, hoe meer winst je maakt. Behalve werken aan je merk, dient dit vooral op een efficiënte manier te gebeuren. Goed merkmanagement maakt een merk niet alleen bekend, maar bovenal op een unieke en relevante manier betekenisvol. Sterke merken zijn dan ook het stuur van de organisatie, ze geven richting en betekenis aan de business. Gedurende het seminar worden de belangrijkste dimensies behandeld op basis waarvan een merk gestuurd dient te worden. Aan de hand van 10 C’s worden deze dimensies van een merk geanalyseerd. Met behulp van deze analyse kom je tot beter merkmanagement en daarmee tot het creëren en onderhouden van een sterk merk. Dit seminar is voor ervaren managers en professionals die regelmatig in aanraking komen met vraagstukken rond merken en willen weten hoe zij hun merkwaarde kunnen versterken. Trends & Strategie/Merk 12:30 - 13:00 Hoe innovatie echt te realiseren Spreker: Ton Langeler Leer wat succesvolle innovatie realisatie inhoud met praktijkvoorbeelden van bedrijven als Procter & Gamble, General Electric, GSK en IBM en de nieuwste kijk vanuit de internationale wetenschap. De realisatie van innovatie is als een business supernova. Het is de ultieme vorm van cumulatieve energie; een explosie van samenwerking, een samensmelting van afzonderlijke activiteiten en ervaringen en een schepper van synergie tussen uiteenlopende expertisegebieden. Innovatie is ook een extreme uitdaging die eist van zijn ‘beoefenaars’ om anderen te overtuigen dat verandering - het kenmerk van innovatie - niet alleen leuk en waardevol is, maar ook noodzakelijk. Wat betekent het nu eigenlijk echt om nieuwe producten en diensten succesvol in de markt te realiseren? Dit seminar zal u informeren en inspireren met praktijkvoorbeelden en een frisse kijk op de kern van effectieve innovatie en ondernemerschap. Voor iedereen met passie voor P van Product. Innovatie/Trends & Strategie 32 MARCOM 2012 Pagina 31

Pagina 33

Interactieve digi studiegids, deze spaarprogramma of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar digitaal converteren van erapporten.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication