Donderdag 14 juni Programma Het programma van dag 2 van MARCOM12. Theater: 1 10:15 – 10:45 The Social Consumer, de relatie van uw klant met uw merk binnen sociale media Spreker: Hans van der Meulen - voorzitter van NIMA Online Marketing expertgroep en partner bij Online Marketing Lounge Hoe kijkt de consument naar uw merk binnen social media? En wijkt het productgebruik in social media af van de fysieke wereld? Op verzoek van het NIMA Online Marketing expertiseplatform heeft DVJ Insights consumenten profielen aan deze vragen gekoppeld en geeft Hans van der Meulen (voorzitter NIMA Online Marketing) een antwoord op wat de nieuwe voorwaarden zijn om social media in te zetten voor uw organisatie. Dit wordt tevens vertaald naar de impact voor de moderne marketing en communicatie professional. Welke (nieuwe) competenties zijn nodig om vervolgens deze kennis om te zetten in succesvolle campagnes? Digital/Social/Trends & Strategie 10:45 - 11:15 U wilt een app...en nu? Spreker: Olivier van Arkel - mCommerce Sharewire Sharewire als full service mobiel bureau met klanten als onder andere Greetz, Buienradar, Randstad, Pathé, TOTO, Eneco, Independer.nl, geeft een kijkje in de keuken aan de hand van een interactieve sessie met praktijkvoorbeelden, lessons learned en meest gestelde vragen: Wat kost een app? Voor welke platformen moet ik ontwikkelen? App of mobiele site? Maak ik mijn app native of hybride? Kan ik mijn bestaande site mobiel maken met responsive design? Wat levert een app op? Hoe werkt het aanmelden van een app? Een app...en nu? Ook een vraag? Twitter naar @sharewire #komdelen #marcom12 Digital/Mobile 11:30 - 12:00 Kunnen regulier communicatieonderzoek en neuromarketing elkaar verrijken Spreker: Pieter Paul Verheggen & Martin de Munnik Kunnen regulier communicatieonderzoek en neuromarketing elkaar verrijken? Er is veel discussie over de waarde van neuro-onderzoek versus het pretesten via regulier marktonderzoek. Vanuit het streven naar doeltreffender reclame is het zinvol om communicatieonderzoek vanuit de twee methodieken te bekijken. Zorgt de combinatie voor synergie, voor meer en dieper inzicht? Motivaction en Neurensics geven hun met onderzoek onderbouwde visie op reclameverwerking. Marketing Intelligence/Communicatie/Neuro 12:15 - 12:45 Evoluerende display campagnes Spreker: Michèlle Theeuwen - Marketing/Sales AdLantic Op basis van het “Multi Touchpoint model” van Forrester worden diverse cases van evoluerende display campagnes behandeld. Tijdens de sessie wordt besproken hoe je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste bezoeker kunt tonen. Digital/Communicatie 13:00 - 13:30 Het nieuwe multichannel management Spreker: Ate van der Meer - Medeoprichter Snakeware Ate van der Meer vertelt over de ontwikkelingen van retail- en marketingkanalen door de jaren heen en geeft een overzicht van nieuwe mogelijkheden die de cloud met zich meebrengt. ‘Het nieuwe multichannel management’. Hierbij ook de mogelijkheden en kansen die er via de cloud zijn voor offline media ‘Publish 2 Print: van data sourcing en publiceren naar print on demand.’ Media/ Digital/Trends & Strategie 13:45 - 14:15 Mobile as a connected medium Spreker: Scott Seaborn (Creative Director) en Sander Munsterman (CEO) - XS2THEWORLD Connecting with your customers in a different way and giving them an interactive and immersive experience which generates brand value. This will demonstrate this with apps developed as a result of creative innovation. This will be a hands-on and 30 MARCOM 2012 Pagina 29

Pagina 31

Interactieve digitale rapport, deze presentatie of onderwijs magazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar maken van digi-clubmagazines.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication