Woensdag 13 juni en Donderdag 14 juni Programma Programma Adformatie Lounge Woensdag 13 juni 10:45 - 11:25 De opkomst van het merk Floris van Bommel Spreker: Floris van Bommel - Creatief brein van schoenfabriek van Bommel Floris vertelt over de opkomst van het merk Floris van Bommel, de communicatie rond het merk en werken in een familiebedrijf. Van Bommel (36) is het creatieve brein van de schoenfabriek. Hij ontwerpt de verschillende collecties en staat aan het hoofd van de communicatieafdeling. De reclamecampagnes ontkomen niet aan Floris’ creatiedrang. Hij schreef, speelde en zong zelf de muziek voor commercials die uitgezonden werden op onder andere MTV. Hij tekende zelf met balpen advertenties voor landelijke campagnes en verzint advertenties met dringende boodschappen als: ‘Floris van Bommel advises you and your friends to hide under a rock or in a cave.’ 11:40 - 12:20 Het succes van duurzame relaties. Spreker: Cees van Riel - Hoogleraar Corporate Communications, Erasmus Universiteit Rotterdam Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kunt u als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorgt u er nu voor dat uw organisatie de meeste credits krijgt? ‘De alignment-factor’ laat aan de hand van vier stappen zien hoe u als communicatieprofessional voor uw organisatie duurzame relaties opbouwt en ze op langere termijn onderhoudt. Van Riel is hoogleraar Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij schreef eerder de boeken ‘Handbook of Corporate Communication’, ‘Identity and Images’ en ‘Principles of Corporate Communications. 13:00 - 13:40 The huge healing of brands. Spreker: Mark Woerde - Co-founder & Strategy Director Lemz Mark Woerde will inspire you to unleash the huge healing potential of brands. Forget about those typical ad-industry awards and focus on something bigger (like, say, the Nobel Prize) and you’ll be amazed how inspired your work will be. Mark is the co-founder and strategy director of the award-winning Dutch advertising agency Lemz. He has worked as a consultant to many notable organizations, including Ikea, Artsen zonder Grenzen, Unilever and Sara Lee. In 2011 he launched Letsheal.org, an initiative that is intended to be a launching off point for promoting prosocial and meaningful marketing by sharing insights. His book How Advertising Will Heal the World and Your Business became a ‘bestseller’ in 2011 and got worldwide media coverage. 13:40 - 14:20 Return to creativity? Spreker: Nick Bailey - Executive Creative Director, AKQA Amsterdam We’re frequently hearing about how our industry needs a ‘return to creativity,’ how, since the long, slow decline of what the former masters of the advertising universe term the ‘golden age,’ creativity has been replaced by dry digital functionality. What if creativity is not enough? Creativity is defined as ‘the ability to transcend traditional ideas, rules, patterns and relationships and to create meaningful new ideas, forms, methods, interpretations’ while virtuosity is the performance of ‘someone with a dazzling skill or technique in any field or activity’. It’s not easy to be original - nonetheless creative people do it every day. But truly to dazzle, to delight and surprise with the sheer audacity, bravery, bar-raising boldness of what you have done: that is rare. That is virtuosity. Bailey is widely recognised as a creative innovator. He leads the creative output of AKQA’s Amsterdam office, delivering category-defining work for Nike, EA Sports, Heineken, Diageo and Tommy Hilfiger. Most recently, he was awarded a Cannes Lion Gold for Heineken Star Player. 14:30 - 15:10 Connected Media from a creative perspective. How to use mobile devices to tell brand stories. Spreker: Scott Seaborn - Mobile & Tablet Media Expert A 30 minute tour of the mobile creative landscape, from history to format and where we will be by the year 2020 (the future of advertising). Seaborn (Mobile MARCOM 2012 23 Pagina 22

Pagina 24

Scoor meer met een online shop in uw boeken. Velen gingen u voor en publiceerden publicaties online.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication