Woensdag 13 juni en Donderdag 14 juni Programma & Tablet Media Expert) created the mobile division at Ogilvy and Mather Advertising and leads its operation across the 10 Ogilvy Group agencies. His campaign work has contributed towards winning over 20 awards for mobile marketing including multiple Cannes Lions, D&AD, DMA, Creative Circle, London International, IAB, MMA, BIMA, Campaign Big, Revolut!on and NMA. 15:10 - 15:50 Facebook inzetten als meest waardevolle marketing & communicatieplatform Spreker: Arno Lubrun - Country Manager Facebook BeNeLux Arno Lubrun is Country Manager voor Nederland, België en Luxemburg voor Facebook. Daarvoor was Arno werkzaam bij Microsoft. Hij heeft zijn ervaring opgedaan in verschillende consultancy, sales en marketing en managementposities. Arno heeft altijd een passie gehad voor wat technologie kan betekenen voor communicatie en gelooft dat we pas de eerste tekenen zien van hoe totaal zal veranderen hoe mensen, organisaties en overheden met elkaar communiceren en werken. 16:00 - 16:30 Sponsoring & Strategie Spreker: Bas van Oosten - Account Director bij Trefpunt Sports en Entertainment Steeds meer organisaties zien sponsoring als een integraal onderdeel van hun bedrijfsstrategie. In het verleden viel sponsoring vaak direct onder de directie met als gevolg dat het vaak los kwam te staan van de overige bedrijfsactiviteiten. Maar we zien nu steeds meer goede voorbeelden van geïntegreerde activatie. Waarbij vanuit verschillende invalshoeken maximaal geprofiteerd wordt van de kracht van sponsoring als een platform met unieke er24 MARCOM 2012 varingen voor hospitality, sociale media, interne trots en sales promotie. De grote vraag is steeds meer: heeft een aparte sponsorafdeling nog toegevoegde waarde of is dit juist een rem op de ontwikkeling van sponsoring als geïntegreerd instrument? Op deze vraag gaat Bas van Oosten dieper in. Hij is accountdirector bij Trefpunt Sports en Entertainment, het meest Olympische sportmarketing bureau van Nederland. Donderdag 13 juni 10:45 - 11:25 Crafting strong brand vision Spreker: Anne Charbonneau - Managing Partner Brandgym Amsterdam Crafting a strong brand vision may be hard, but turning it to action to drive growth is even tougher. This talk is for those of you who don’t want to end up with a template full of generic words that will catch dust in the drawers of the marketing department and want to crack an inspiring, differentiated and action-oriented vision and positioning for their brand. Based on many years of experience helping brand leaders develop their brand vision and using real life examples, the brandgym will provide the 7 critical steps to help you successfully develop a vision for your brand. Charbonneau is marketing coach and the Managing Partner of the Brandgym Amsterdam, working internationally as well as locally. She has 20 years experience helping client from Nike, Nissan, Absolut, Unilever to Mars and Danone. 11:30 - 12:10 Foster Creativity, avoid Mediocrity Spreker: Tom Fishburne Tom will parody innovation pitfalls and showcase how companies can foster creativity, avoid mediocrity, and create more remarkable products. Geek Squad described advertising as a ‘tax for unremarkable thinking’. The creative process shouldn’t end after the brainstorm, yet ideas often suffer a thousand cuts in the process of bringing them to life. Tom will use cartoons and case studies to shed light on the path of transforming ideas into new products and frame ways to build a culture that champions creativity and overcomes idea killers. Fishburne started drawing cartoons on the backs of Harvard Business School cases. His cartoons have grown by word of mouth to reach 100.000 business readers each week and have been featured by the Wall Street Journal, Fast Company, Forbes, and the New York Times. 12:10 - 13:00 Effectiveness of Mobile Campaigns Spreker: Jonathan MacDonald - Co-founder This Fluid World Personal media channels such as mobile require a different and a more personal approach to marketing. Very few brands so far have cracked down how to construct appealing, trustworthy and persuasive copy that, at the same time, safeguards the user experience. And the success of any campaign is ultimately down to the number of people who opt-in, stay on and engage. How to set up effective campaigns for mobile? How to set up advertising and messages in such a way that it complements the way that real people make decisions? How to exploit the benefits of ultra personal media? Jonathan will talk about the effectiveness of campaigns, customer engagement, human interaction and the specifics of mobile. He is the co-founder of this fluid world, a boutique consultancy that achieves strategic and commercial results for clients by fusing traditional with new, ensuring clarity through noise filtering, and by offering services based on broad horizontal thinking and deep vertical understanding. 13:30 - 15:00 Finale Van Speijk Innovatie Prijs Spreker: Jeff Gaspersz - Hoogleraar Innovatie, Nyenrode Business Universiteit De Van Speijk Innovatie Prijs richt zich op bedrijven en innovators met als core business het realiseren van creatie, productie en/of distributie van communicatieproducten en -uitingen. Grijp je Kans! Gaspersz geeft voorafgaand aan de finale een inspirerend seminar en praktische adviezen over hoe u als marketeer uw kansgericht denken kunt versterken en tot doorbraakideeën kunt komen. Gaspersz is hoogleraar innovatie bij Nyenrode Business Universiteit en adviseur op het gebied van innovatiemanagement en business creativiteit. Hij ondersteunde een grote diversiteit van organisaties bij het vinden en benutten van nieuwe kansen. Hij schreef verschillende boeken over innovatie en creativiteit. Verder: LIVE pitches door de winnaars voorrondes, juryberaad (onder leiding van Leo van Sister), de uitslag en uitreiking Van Speijk Innovatie Prijs. 15:30 - 16:10 De geboorte van een innovatief product voor mobile marketing Spreker: Babak Monfared - Joh Enschede Digital, Endeavour Media (Powered by Adobe) Innovatie wordt vaak genoemd en geroemd als de succesfactor voor elk bedrijf. Maar hoe maak je van een goed idee een succesvol product? Dit is het verhaal van de geboorte van zo een innovatief product: Chameleon platform, van print naar mobile marketing platform. Pagina 23

Pagina 25

Interactieve evakblad, deze weekblad of nieuwsbrief is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaliseren van internet onderzoeksrapporten.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication