11:45 - 12:15 Interactieve print: Hoe Layar print met digitaal verbindt Spreker: Maarten Lens-FitzGerald Maandelijks worstelt Nederland zich door 80.000 ton papier. Print dat niet tot leven komt. Terwijl men gewend is direct door te klikken, te delen en te kopen op het web. Hoe zou de wereld eruit zien als we de reisadvertentie intenser beleven door al op de bestemming rond te wandelen? Of die mooie laars in Linda direct kopen uit het blad zonder op te staan? Dit kan met Layar. Elke uitgever, of marketeer beweegt zijn doelgroep met meer inspiratie, verleiding en direct kopen. Makkelijk, snel en meetbaar. Hoor cases van Linda en VT-Wonen met voorbeelden en resultaten. Leer hoe je het zelf kan doen. Mobile/Media 13:30 - 14:00 Het 5C succesmodel uit het Handboek Mobiele Marketing Spreker: Patrick Petersen - Internetondernemer Petersen toont het 5C-model van succes bij de vertaalslag van een strategie naar werkbare marketingmix. 80% van de mobiele apps worden binnen enkele dagen weer verwijderd omdat het gemak, het doel en de voor een werkende marketing noodzakelijke succesfactoren vaak ontbreken. Mobile wordt hierdoor succesloos aangepakt als ‘gewoon weer een extra middel in de mix’. Mobile/Trends & Strategie 14:15 - 14:45 Tv kijken met een bord op schoot - Tweede scherm als redding van de aandacht? Spreker: Peter Olsthoorn –Independent journalist, moderator and coach, author of The Power of Facebook Nog nauwelijks bijgekomen van de hype van de ‘connected tv’ moeten tv-makers zich en masse richten op het ‘tweede scherm’ om digitaal te kunnen bijblijven. Maar kan het tweede scherm de grote beloften ook waarmaken? Wat gaan we ermee verdienen? En wordt het tweede scherm voor reclame de veredelde ‘rode knop’ van de digitale televisie? Kortom, Olsthoorn stelt de kritische vragen en biedt een keur van argumenten om antwoorden te kunnen motiveren, in een interactieve sessie. Duimen omhoog of duimen omlaag. Gericht op iedereen die actief is in productie van tv en reclame of gewoon wil weten waar het heen kan gaan met gebruik van een mobiel scherm gedurende het tv kijken. Mobile/Second Screen 15:15 - 15:45 Mobile facts & fuel Spreker: Michiel Ebeling - Voorzitter IAB Mobile taskforce & Managing partner MobGen Media Een update over de laatste mobiele (smartphone & tablet) marktontwikkelingen en facts. Hoe ga je als bedrijf om met het veranderde consumentengedrag? Welke stappen moet je nemen en waaruit bestaat een mobiele strategie. Welke rol kan mobile advertising spelen? In 30 minuten ben je up to date en onderweg om meer uit mobiel te halen met jouw bedrijf. Mobile/Trends & Strategie Adobe Dome 10:30 - 11:00 Digital Publishing Suite: creëren en analyseren van mobiele publicaties Spreker: Pieter van Helvoirt - Channel Accountmanager Adobe Systems Optimaliseer interne en externe communicatie met behulp van de Adobe Digital Publishing Suite. Ontdek in deze sessie een compleet platform voor het creeren, beheren en analyseren van uw digitale publicaties voor tablets en mobile devices. Creatie/Communicatie/Digital 11:00 - 11:30 Adobe touch Apps: leg je ideeen vast op een tablet Spreker: Ton Frederiks - Solution Consultant Adobe Systems Tablets zijn niet alleen een middel om informatie te consumeren, maar worden met de Adobe Touch Apps ook een gereedschap om je creatieve ideeën vast te leggen. Schets een site, maak een Moodboard, bewerk je beelden en deel die via de Adobe Creative Cloud. Creatie/Digital 11:30 - 12:00 Big Data, a myth or reality Spreker: Mark Hoebe - Solution Consultant Adobe met een passie voor Internet Marketing Het nieuwe buzzword is Big Data. Begrijpen wat de klantinteractie is en welke kanalen er gebruikt worden. Het bijeenbrengen van deze data is een moeilijk en kostbaar proces. Maar is dat ook echt nodig? Wij laten zien hoe makkelijk u inzichten realiseert met uw Big Data in letterlijk seconden. Een verfrissende demonstratie voor marktonderzoekers, marketingen webanalisten. Trends & Strategie/ Marketing Intelligence/Big Data 12:00 - 12:30 Integratie Creative Suite en Adobe CQ Digital Asset Management Spreker: Ton Frederiks - Solution Consultant Adobe Systems Veel organisaties kunnen de klantervaring verbeteren door een multichannel ervaring te bieden. Deze sessie laat zien hoe Adobe Creative Suite® software de planning, productie, en distributie van digitale content vereenvoudigt. Door de integratie met content management systemen is het mogelijk om op nieuwe manieren samen te werken; zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Trends & Strategie/ Online Marketing 12:30 - 13:00 Social Media & Adobe Spreker: Mark Hoebe - Solution Consultant Adobe met een passie voor Internet Marketing Iedereen heeft het over Social Media en wil graag meedoen in de hype. Guru’s, Ninja’s en Heroes is hoe men zichzelf betitelt. Er wordt met passie gesproken over engagement en het bereiken van de klant. De hamvraag blijft echter hoe je inspanning aan resultaat koppelt. Ontdek in deze sessie wat je vandaag al kunt bereiken door resultaten meetbaar te maken. Social/Trends & Strategie 13:00 - 13:30 De top 5 must haves voor web content management Spreker: Waldo Smeets - Solutions Consultant Digital Marketing Adobe Systems “Vindt u het moeilijk om onderscheidend te zijn in het digitale tijdperk? Of het nu gaat over het personaliseren van web-ervaringen of over de integratie van sociale netwerken in uw website; het creëren en beheren van content dat uw merk vertegenwoordigd is niet eenvoudig. Ontdek hoe Adobe’s Web Experience Management-oplossing helpt bij het neerzetten van een unieke digitale ervaring door web content management MARCOM 2012 21 Pagina 20

Pagina 22

Interactieve digitale krant, deze sportblad of onderwijs catalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online uitgeven van digi jaarverslagen.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication