Woensdag 13 juni Programma 15:00 - 15:30 100 inspiratietips voor meer conversie Spreker: Corné Hoogendoorn - SEO Consultant OrangeValley Het verhogen van de conversie is voor online marketeers de belangrijkste uitdaging in hun vak. Laat u inspireren door SEO specialist Corné Hoogendoorn. Hij vertelt u alles over het verhogen van uw traffic door middel van Search en het verbeteren van de funnel door middel van conversieoptimalisatie. Om meer traffic naar uw site te krijgen zijn vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines van groot belang. Maar het verhogen van het percentage sitebezoekers dat die actie onderneemt die u graag wilt, leidt tot meer resultaat. Digital/SEO/Conversie 15:45 - 16:15 Mobile experiences & the ecosystem of me Spreker: Jerry Lieveld - Founder & Creative Director mobtzu Mijn mobile = mijn afstandsbediening, mijn portemonnee, mijn leven. Wat kunnen game changing mobile experiences betekenen voor je merk en hoe kun je als organisatie relevant en playful zijn. Jerry heeft uitvoerige kennis van de gebruiker en ervaring in het creëren van branded mobile services welke een verschil maken in het leven van de consument. Jerry zal zijn ideeën, interessante case studies en een aantal essentiële tips & tricks met jullie delen. Mobile/ Trends & Strategie 16:30 - 17:00 Likeability is dead. How emotive power leads to real brand benefits Spreker: Stephan van Velthoven & Roderik Sorbi Ipsos Synovate legt de missing link tussen digitale communicatie en echt marktgedrag. Wat werkelijk resoneert, word-ofmouth en word-of-mouse echt triggert, equity impact genereert en je share-of-wallet verhoogt. Online Marketing/ Trends & Strategie Lectric Dome 10:10 - 11:00 Online marketing update: trends en ontwikkelingen Spreker: Ment Kuiper - Hoofddocent bij Lectric & Initiatiefnemer van NextAcademy Wat zijn de online marketingtrends waar je als marcom- of communicatieprofessional van op de hoogte moet zijn? De manier waarop je klanten media consumeren is continu onderhevig aan verandering. En beïnvloedt dus de wijze waarop je hen het beste kan bereiken. Mobile marketing, sociale media, gamification en andere ontwikkelingen komen aan bod. Wat betekent dit voor online marketeers en communicatieprofes sionals? Kuiper geeft een update over online marketing trends en de gevolgen hiervan op de mediaconsumptie. Digital/Trends & Strategie 11:15 - 12:15 Verhoog de conversieratio van je website Spreker: Martin van Kranenburg - Docent LECTRIC Hoe haalt u meer omzet uit sitebezoek? Oftewel, hoe verhoogt u uw conversie? Het optimaliseren hiervan is een continu proces, waarbij klikgedrag, bouncerates, maar ook de tijd die bezoekers op een webpagina doorbrengen, belangrijke factoren zijn voor het verhogen van uw online rendement. Van Kranenburg geeft u belangrijke inzichten in een toegankelijk verhaal, zodat u een aantal praktische handvatten heeft om de volgende dag mee aan de slag te gaan. Online Marketing/Conversie 12:30 - 13:30 Crossmediale strategie Spreker: Ment Kuiper - Hoofddocent bij Lectric & Initiatiefnemer van NextAcademy Het veranderende consumentengedrag heeft als gevolg dat doelgroepen erg diffuus zijn. Mannen tussen de 25 en 40 jaar vertonen immers niet hetzelfde gedrag. Ken je klanten, praat met hen en ga aan de slag met een crossmediale strategie. Tijdens deze sessie legt Kuiper uit hoe je de verschillende kanalen en de custumer journey van de klant op elkaar afstemt. Een verfrissende kijk op een belangrijk thema. Trends & Strategie/Customer Journey 13:45 - 14:45 De zakelijke kanten van Pinterest Spreker: Paulus Veltman - Docent LECTRIC Het snelst groeiende sociale medium is Pinterest. Als marketeer heeft u dat al meerdere malen gelezen en zelf een account aangemaakt. Maar wordt het echt de concurrent van Facebook of LinkedIn? Uit de informatie op Pinterest en de mogelijkheden die het biedt, zijn ook zakelijke kansen te herleiden. In contact komen met mensen vanuit zakelijk perspectief, de behoeften van anderen herkennen en het maken van persona’s. Interessante voorbeelden van wat u onder meer met Pinterest kan doen. Veltman gaat dieper in op de zakelijke kansen van Pinterest. Social/Pinterest 15:00 - 16:00 The Internet of Things Spreker: Rob van Kranenburg - Oprichter Council denktank Objecten die elektronisch met elkaar verbonden zijn, communiceren onderling. Zij vormen samen een intelligente omgeving. Dát is de evolutie en de toekomst van internet: The Internet of Things (IoT). Denk bijvoorbeeld aan een auto die zichzelf inparkeert. IoT biedt grote kansen voor klantenservice, logistiek, gezondheidszorg, onderwijs en overheid. Nu IoT steeds meer voet aan de grond krijgt, is het moment aangebroken hier dieper op in te gaan. Laat je door Rob van Kranenburg meevoeren naar intelligente toekomstscenario’s en maak ze zelf tot een haalbare realiteit. Digital/Trends & Strategie Mobile Dome 11:00 - 11:30 Mobile apps voor marketeers: hoe een app waarde toevoegt aan je merk Spreker: Hans-Peter Harmsen - Directeur Oberon Interactive Mobile apps zijn hot. Sommige organisaties kunnen niet meer zonder, veel andere denken na over wat een app voor ze kan betekenen. Voor deze laatste groep is deze presentatie. Harmsen behandelt drie soorten voor marketeers interessante apps: branded apps, brand utilities en service apps. Hij vertelt zijn verhaal aan de hand van een aantal voorbeelden en toont aan waar het verdienmodel zit. Tenslotte maakt hij uitstapjes naar iPhone vs. Android en naar smartphone vs. tablet. Een interessante sessie voor iedereen die erover denkt een app te (laten) ontwikkelen. Mobile 20 MARCOM 2012 Pagina 19
Pagina 21Interactieve e-vakblad, deze reclamefolder of flyer is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar digitaal converteren van digitale reisgidsen.
Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home