tussen ‘luisteren’ en ‘vertellen’? Hoe maak je van je merk een icoon? Wat is geloofwaardig? In deze interactieve sessie over kindsterretjes en Zomerweekvrouwen leer je hoe. Creatie/ Communicatie 10:30 - 11:00 Brand Publishers: de nieuwe regels voor PR Spreker: Gijs Moonen - Head of Creative and Digital & Jurriaan de Reu - Digital Consultant - LEWIS PR Het werkveld van de marketeer en PR-consultant is drastisch veranderd. Iedereen kan nu op ieder moment en overal content publiceren. Dit vraagt om een andere, bredere skillset van communicatieprofessionals. En om het volgen van nieuwe spelregels. Gevolg van de verandering van het medialandschap is dat er online enorm veel content voor handen is. De boodschap die je over wilt brengen, vindt hierdoor steeds moeilijker zijn weg naar de doelgroep waar deze voor bedoeld is. Tijdens dit seminar wordt duidelijk gemaakt hoe je er als organisatie voor zorgt dat jouw boodschap wordt gefilterd uit de enorme brei aan informatie die online is ontstaan. Je komt te weten hoe de nieuwe regels voor PR van invloed zijn op je content strategie, je relatie met online influencers en je SEO-campagne. Kortom; alle criteria voor het effectief ‘publiceren’ van je merk. Communicatie/Merk 11:15 - 11:45 Debat: Hoe kijken jij en jouw collega’s aan tegen de veranderingen van de marketingfunctie? Spreker: Michel Schilders - Directeur USG Capacity & Ronnie Overgoor - Schrijver en TV host USG Capacity presenteert enkele van haar resultaten uit het onderzoek naar de online marketeer en marketing afdeling van de toekomst dat zij in februari i.s.m. Adformatie deed. In een korte wrap-up zal Michél Schilders een kijkje geven in de resultaten van dit kwantitatieve onderzoek. In de daarop volgende 25 minuten zal Ronnie Overgoor (bekend van ondernemersboek van het jaar ‘Ondernemerslessen van een InternetCowboy’) in discussie gaan met de zaal. De rol en competenties van de marketingcommunicatieprofessional verandert vrijwel dagelijks. Online technieken zijn niet meer weg te denken uit de marketingmix van een hedendaagse marketeer. Toch kent ook online marketing vele specialismen. Uit gesprekken met marketeers, veelal marketingmanagers, bleek dat een aantal thema’s ze bezighoudt. Privacy, educatie, innovatie en marketing die gebaseerd is op inzicht vanuit data. Benieuwd hoe marketeers aan kijken tegen functieveranderingen? Of marketeers de belangrijkste mensen binnen een organisatie worden, of er meer vraag ontstaat naar specialisten dan naar generalisten, of bachelor en masters nog wel voldoende basiskennis geven om de arbeidsmarkt te betreden? Of heb jij zelf een duidelijke mening op het vlak van functieveranderingen? Of gewoon benieuwd naar Ronnie Overgoor? Opleiding & Carrière/ Trends & Strategie 12:00 - 12:30 Van Med Man naar Miss Marketing Spreker: Mabel Nummerdor ‘What do Women Want?’ ‘Who cares?’ Mad Men. Ook al zijn we een halve eeuw verder de Mad Men in de Lage Landen zijn nog altijd springlevend. Wellicht niet op het gebied van drank sigaretten en hevige affaires, maar de bedrijfscultuur in de marketing- en reclamewereld zorgt nog steeds voor een kloof tussen adverteerders en vrouwen. Miss Marketing onthult de oorsprong van de mismatch en laat zien hoe marketeers en adverteerders een betere connectie met vrouwen tot stand kunnen brengen. Een sneak-preview van de nieuwste marketing hit. Trends & Strategie/Merk/ Feminine Marketing 12:45 - 13:15 De zwarte kat van sociale media Spreker: Sander Duivestein & Jaap Bloem - Trendwatchers New Media Afgezien van schunnigheden en alles wat we het liefst ontkennen, zijn we met sociale media echt te ver doorgeschoten. Wat de meeste Facebook- en Twitteradepten dagelijks de wereld in slingeren, is tijdverdrijf voor economisch zonnige tijden. Nu de handen uit de mouwen moeten zien we in dat we geen tijd hebben om alles te delen. Maar de verslaving aan sociale media, en alle hypes loopt de spuigaten uit. Daardoor wordt een heldere focus onmogelijk. De volgende tien gitzwarte gevolgen van sociale media doen overal de ronde. We worden dom, asociaal en zelfs ziek. Ons geheugen takelt af en we vallen ten prooi aan manipulatie, monitoring en sensatiezucht. Privacy bestaat niet meer. Dit zijn beperkingen en afwijkingen: van tunnelvisie en gebrek aan eigenheid tot aan ziekte toe. @ duivestein en @blo2m gaan in op negatieve kanten van sociale media en bieden een oplossing. Digital/Social/Trends & Strategie 13:30 - 14:00 Waarom sociale media faalt? Spreker: Polle de Maagt Laten we heel eerlijk zijn. In de laatste tien jaar zijn we geen steek verder gekomen in het integreren van social media. Er wordt gesproken over ‘social business’, er wordt geploeterd, geklooid en geëxperimenteerd, maar sociale media echt verder brengen dan een campagne of een retweet-actie lukt bar weinig merken. En als het merken lukt, dan blijft het vaak beperkt tot de buitenste schil van de organisatie. Een pleidooi dus voor minder retweets en meer rapportages, minder evangelisatie en meer excel sheets. Polle deelt zijn ervaringen van klanten als KLM, Accenture en Nike. Digital/Social 14:15 - 14:45 There’s no business like social business Spreker: Tim Rook Het wordt tijd dat de wollige socialemediabeloften worden omgezet in klinkende munten. Vergeet alles wat je hebt geleerd over sales en marketing. Stop met afwachten tot iemand je een vraag twittert en benader je klanten actief. Maak van jouw business een social business! Hoe weet je of social business werkt voor jouw organisatie? Hoe zorg je ervoor dat jouw omgeving social business begrijpt? We laten zien hoe je commerciele kansen binnen sociale kanalen identificeert en hoe je deze converteert naar zakelijke contacten met potentie. Ben je op managementniveau verantwoordelijk voor sales, klantbewerking en -werving en wil je concreet aan de slag met social business, dan is deze sessie een must-see. Digital/Social/Trends & Strategie MARCOM 2012 19 Pagina 18

Pagina 20

Heeft u een editie, turnpages of web PDF-en? Gebruik Online Touch: club blad digitaal op uw website plaatsen.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication