Woensdag 13 juni Programma een plekje in de top 100 veroverd. Maar welke ontwikkelingen vallen dit jaar op? Dit en meer hoort u in ons seminar. Trends & Strategie/Merk 12:15 - 12:45 Hoe maak ik een succesvol online communicatieplan? Spreker: Egbert Jan van Bel - Kerndocent Beeckestijn Business School Een online communicatieplan is niet zo maar een marcom-plan gepimpt met social en online media en concepten. Verdienmodellen zijn anders, concurrentie komt uit andere hoeken, ketens veranderen en met name in de B2B omgeving zien we communicatie, klantcontact, branding, sales en servicing anders verlopen dan het standaard geleerde Porter/Kotler en AIDA riedeltje. We gaan van een product lifecycle naar een customer lifecycle communicatiestrategie. Dat klinkt makkelijker dan het is. Want, hoe stel ik nu zo’n plan op, en hoe ‘verkoop’ ik mijn nieuwe creatieve en digitale ideeën in de eigen organisatie? Bel laat de nieuwe wereld van online communicatieplannen zien, verrijkt met interessante B2B cases. U krijgt tijdens de sessie concrete inzichten en adviezen om zelf mee aan het werk te gaan. Digital/ Trends & Strategie 13:00 - 13:30 Best Practices in B2B Social Media Marketing Spreker: Jos Veldwijk - Docent Beeckestijn Business School en social media consultant, eigenaar Veldmerk Leuk, al die social media succescases in consumentenmarketing van bijvoorbeeld grote A-merken als KLM, Hema, TVOH, maar hoe maak je een zinvolle en effectieve vertaalslag voor een B2B-omgeving? Social Media Marketing biedt namelijk ook unieke mogelijkheden in B2B. In deze sessie voorbeelden en praktische tips over hoe social media-kanalen ook in een B2B-omgeving kunnen worden ingezet om (marketing)doelstellingen te behalen. U ziet hoe bedrijven in een zakelijke omgeving inspelen op het veranderende medialandschap en de veranderde relatie met hun klanten, relaties en prospects. Daarnaast geeft Jos u de basis voor een gedegen strategie, met succesfactoren en de belangrijkste valkuilen. Social/Media/Trends & Strategie 13:45 - 14:15 The Value of Value Spreker: Jeffrey Kruk - Brand Consultant bij BrandAsset Consult Nu is het goed voor te stellen dat budgetmerken hun hoogtijdagen beleven ten tijde van crises, maar uit BrandAsset Valuator blijkt dat een propositie die teveel op prijs is gericht de brand equity juist alleen maar kan verlagen. In ons tweede seminar gaan we dieper in op een element dat in de huidige economie onderscheidende kracht kan bieden voor merken: een sterke value propositie. Nu is het goed voor te stellen dat budgetmerken hun hoogtijdagen beleven ten tijde van crises, maar uit BrandAsset Valuator blijkt dat een propositie die teveel op prijs is gericht de brand equity juist alleen maar kan verlagen. Communiceren over prijs kan in recessie van belang zijn maar communiceren over value kan op verschillende manieren met verschillende effecten. Aan de hand van resultaten uit Brand Asset Valuator laten we zien welke verschillende valuepropositie bestaan en wat consumenten van deze boodschappen vinden. Trends & Strategie/Pricing 14:30 - 15:00 Leer te vragen en durf te delen Spreker: Herman Dummer - Grondlegger durf te vragen De wereld verandert snel op het gebied van informatie en communicatie. Het delen van kennis en ideeën was nog nooit zo makkelijk. Delen van wat je over hebt heeft veel voordelen want ‘delen is vermenigvuldigen. Ik wil jou iets vragen... Wat heb jij te delen? Kom je wat halen of kom je wat brengen? Wat verwacht je dan? Stel jij anderen weleens een vraag? Omdat je hulp kan gebruiken om iets te realiseren. En hoe stel jij dan die vraag? Wat is delen voor jou? Breng je liever of haal je liever? In mijn seminar laat ik je actief ervaren wat de kracht is van twitterfenomeen ‘durf te vragen’. Je leert slim te vragen, komt er achter dat je meer weet dan je weet, leert de ‘ik kan het wel’-houding en je wordt gegarandeerd out-of-the-box geïnspireerd. Innovatie 15:15 - 15:45 Klantenservice en authenticiteit± van webcare naar webdare bij ABN Amro Spreker: Marc-Paul Stufkens, senior issue manager, Communicatie & Sustainability, ABN Amro 24/7 webcare begint stevig ingeburgerd te raken bij ABN AMRO. Tegelijkertijd ontwikkelt de functie zich van reactieve webcare naar pro-actieve webdare. Wat zijn de ervaringen van de inzet van sociale media voor klantenservicedoeleinden en welke rol spelen interactiviteit en authenticiteit daarbij? Wat geven klanten terug en welke verwachtingen hebben zij voor de toekomst? Een kijkje in de keuken. Dialogue/Direct Marketing/ Social 16:00 - 16:30 Het geheim van Mandela Spreker: Floor de Ruiter - Partner, De Transformatie Groep De transformatie van Zuid-Afrika naar een democratie leert ons niet alleen waar het met leiderschap naar toe moet, maar vooral hoe bedrijven met ons moeten omgaan. Met inlevingsvermogen én overtuigingskracht wist Nelson Mandela elke groep te bereiken en te motiveren. Geen doelgroepmarketing maar oprechte communicatie. Inmiddels weten we dat Mandela dat niet uit de losse pols deed. Een great communicator die zijn rol als verbinder serieus nam en daarmee voor communicatie met grote groepen een nieuwe standaard zette. Naar aanleiding van het boek ValueFraming legt De Ruiter in het kort Mandela’s methodes uit, zodat iedereen die kan toepassen. Ieder individu en organisatie kan met deze inzichten zijn of haar communicatiekracht versterken. Interessant voor iedereen die zich met leiderschap, communicatie en segmentatie bezighoudt. Communicatie/Trends & Strategie Theater: 5 10:00 - 10:30 Maak van je fans believers Spreker: Marco de Boer - Creatief directeur Bohemia Amsterdam Wil je weten wie jouw ‘believers’ zijn? Waarom jouw ‘believers’ in je geloven? Wat is de balans 18 MARCOM 2012 Pagina 17

Pagina 19

Scoor meer met een webwinkel in uw clubmagazines. Velen gingen u voor en publiceerden weekbladen online.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication