van een sterk merk. Dit seminar is voor ervaren managers en professionals die regelmatig in aanraking komen met vraagstukken rond merken en willen weten hoe zij hun merkwaarde kunnen versterken. Trends & Strategie/Merk 12:30 - 13:00 Afrekenen op cost per sale basis: de natte droom van elke adverteerder? Spreker: Louise Verschuren, mede-eigenaar van Wuzzon Company Afrekenen op basis van cost per sale (CPS). Alleen betalen voor daadwerkelijk behaalde sales. Gratis traffic en 100% performance based. Maar is het echt de heilige graal voor elke adverteerder? In deze sessie wordt het performance based CPS model kritisch onder loep genomen en gesteld dat andere (performance) modellen vaak tot veel betere en langdurige resultaten leiden. Digital/Mobile/Performance Based 13:15 - 14:15 Van Speijk Innovatie Prijs - Voorronde 2 Spreker: Dagan Cohen - Upload Cinema/winnaar Van Speijk Innovatie Prijs In deze voorronde dingen mee: - Brandscreen (Audiovisuele media) - Blik op de stad (onderzoek & advies) - Wazokuu! (internet diensten), - KLM, Meet & Seat (Internet & Social Media) - Customap (internet & social media) - Keurmerk Oorveilig (non-profit). Voorafgaand aan een kort seminar over innovatie door Dagan Cohen. Innovatie/ Communicatie 14:30 - 15:15 Meer grip, lagere kosten, beter resultaat: MRM verandert marketingcommunicatie. Soms. Spreker: Dennis Steen - Directeur Capital ID Marketing Resource Management is sterk in opkomst. Steeds meer ondernemingen zien de voordelen van het automatiseren van een groot deel van hun activiteiten. Hierdoor krijgen ze meer grip op hun huis- en merkstijl en besparen ze vaak enorm op de uitvoering. De vraag is dus: Waarom omarmen bedrijven niet massaal MRM als centraal platform voor hun marketingcommunicatie? En wat is het geheim waarom MRM software bij bedrijf A gigantische voordelen oplevert terwijl het bij bedrijf B niet van de grond komt en eindigt als een desillusie en shelf software? In de presentatie gaat Dennis Steen in op de ‘Best Practices’ van MRM. Hierbij komen verschillende aspecten aan bod, zoals de organisatorische en politieke aspecten. Marketing Intelligence/ Creatie 15:30 - 16:30 Van Speijk Innovatie Prijs - Voorronde 3 Spreker: Irene Koel van BLOEI Innovatie In deze voorronde dingen de volgende innovaties mee: - QuinnyCasters (social media) - WvH Reputatiemonitor (diensten/onderzoek) - Breincommunicatie (onderzoek) - INSCENE App (online trigger/ internet) - Powerbanner (buitenreclame) - Connect Netwerk Event (multimedia) Voorafgaand een korte seminar over innovatie door Irene Koel. Innovatie/ Communicatie 16:30 – 17:00 Creativity saves the world Spreker: Cees Wijnnobel - Directeur VEA Cees Wijnnobel, directeur VEA en vertegenwoordiger van de toonaangevende communicatie bureaus in Nederland, neemt u mee door de complexiteit van onze mediawereld, de perceptie van de consument en de enige oplossing die er over blijft in tijden van crisis. Een verfrissende nieuwe visie op de rol van communicatie. Communicatie/Media Theater: 4 10:15 - 10:45 Marketingcommunicatie als veranderinstrument Spreker: Celia Noordegraaf - Communicatievrouw van het Jaar 2011 Celia Noordegraaf is manager Marketing, Communicatie & Customer Relations van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch. In 2011 werd zij door Logeion, de beroepsvereniging voor Communicatie, gekozen tot Communicatievrouw van het Jaar. De jury was zeer te spreken over haar gave om met weinig middelen, op een innovatieve manier, de verbinding met minder gebruikelijke coalities in de maatschappelijke omgeving te maken. Celia zal vertellen hoe zij marketing en communicatie heeft ingezet om de interne en externe trots op dit fusieziekenhuis te versterken. Bouwen aan relaties blijkt een krachtige marketingtool: persoonlijk en geloofwaardig. Zij is de drijvende kracht achter Health to Business, dat is opgericht om de ontmoeting met het bedrijfsleven te stimuleren en een ondernemend klimaat in het ziekenhuis te realiseren. Inspirerend is ook haar visie op kunst als onderdeel van de ‘healing environment’ die het ziekenhuis wil zijn. Marketing is belangrijk om de strategische doelen van de organisatie te bereiken. Communicatie/ Trends & Strategie 10:45 - 11:15 Het communicatiekruispunt: vier strategieën voor contact met je publiek Spreker: Prof.dr. Betteke van Ruler Marketingcommunicatie was altijd gericht op beïnvloeding van je doelgroep. Maar steeds duidelijker is dat dit lang niet altijd werkt en dat het publiek dit ook lang niet altijd wil. Wat dan? In het communicatiekruispunt vind je andere strategieën om in contact te komen en te blijven met je publiek en hun vertrouwen te winnen. Trends & Strategie 11:30 - 12:00 Brand Battle 2012: onthulling van de sterkste merken van Nederland Spreker: Jeffrey Kruk - Brand Consultant bij BrandAsset Consult Gebaseerd op ‘s werelds grootste onderzoek naar merkperceptie BrandAssetTM Valuator, publiceren wij elk jaar een ranglijst van de sterkste merken van Nederland. In dit seminar wordt Brand Battle 2012 - De sterkste merken van Nederland onthuld. Het geeft achtergrond en uitleg bij de 100 sterkste merken en zoomt in op de merkenstrijd binnen de categorieën Media, Retail, FMCG, Techtronics en Financials. Vorig jaar was Google opnieuw het sterkste merk van Nederland. Verder zien we al een aantal jaar de groei van cross-channel retailing en hebben veel authentiek Hollandse merken inmiddels MARCOM 2012 17 Pagina 16

Pagina 18

Scoor meer met een e-commerce shop in uw vakbladen. Velen gingen u voor en publiceerden onderzoeksrapporten online.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication