Woensdag 13 juni Programma 12:45 - 13:15 Socialmediastrategie en planning Spreker: Hans Molenaar van Beeckestijn Business School & Voorzitter Platform Innovatie in Marketing Wat is wijsheid? Experimenteren of een degelijke social media strategie en planning opstellen? Hoe ziet een social media plan eruit? Hans Molenaar zal samen met u de bouwstenen van een social media strategie en plan behandelen. Hij zal ingaan op social media scorecards, plateauplanningen en business cases. Leer in deze track een begin te maken met uw social media strategie en maak kennis met een paar concrete voorbeelden van b2b en b2c organisaties uit de praktijk. Digital/Sociale Media/Marketing & Strategie 13:30 - 14:00 Online & social media± wat brengt u in het laatje? Spreker: Charissa Smits, Clipit online media monitoring Weten wat online en sociale media uw organisatie opleveren in euro’s? Kom dan naar ons seminar. Waar wordt er over u geschreven? Wat is het sentiment van de berichten? Wie schrijven er over u? Maar vooral, wat levert al die online publiciteit mij op in euro’s? Wij denken dat die gegevens heel gemakkelijk inzichtelijk moeten zijn voor elke professional die zich bezighoudt met online & social media. Ik licht toe hoe wij denken dat organisaties hun online free publicity kunnen omrekenen naar euro’s, hoe ze die waarden kunnen interpreteren en hoe de vergaarde kennis kan worden ingezet in de praktijk. Kortom: hoeveel euro’s zijn uw online inspanningen waard? Digital/ Social Media 14:15 – 14:45 Een succesvolle campagne begint met luisteren - Hoe sociale media je inzicht geven in de mening van je publiek Spreker: Thierry Thijssen, verantwoordelijk voor Business Development bij Coosto Een succesvolle campagne begint met een goede voorbereiding. Je kunt hiervoor marktonderzoek uitvoeren en vragen wat mensen vinden. Veel interessanter is het om te luisteren naar wat mensen zeggen. Het monitoren van sociale media maakt het mogelijk de overvloed van berichten op sociale media te vertalen naar inzichten die bruikbaar zijn voor het opzetten van een nieuwe campagne. Tijdens deze presentatie wordt met een Nederlands praktijkvoorbeeld getoond hoe je inzicht kunt krijgen in het online gesprek rondom een bekende campagne. Waardevolle informatie voor iedere marketeer die wil leren van eerdere campagnes, van zichzelf én van de concurrent. Digital/Social/ Communicatie 15:00 - 15:30 De Code Social Media Marke ting: what´s the buzz? Spreker: Willem Sodderland - Voorzitter DDMA commissie Social Marketing Social is een geweldige toevoeging voor marketing. Maar stiekem gesponsorde tweetende BN’ers, studenten die als bijbaan recensies plaatsen en adverteerders die comments van ‘fans’ manipuleren op Facebook tasten de geloofwaardigheid van het medium aan. Om social geweldig te houden geeft de nieuwe Code Social Media Marketing regels die aangeven hoe merken zich op dit terrein moeten gedragen. Wat moet, mag en vooral wat mag niet? Wat betekent ‘disclosure’ en hoe doe je dit bijvoorbeeld via Twitter? Spreker Willem Sodderland is CEO en oprichter van Buzzer, Europa’s eerste Word of Mouth Marketing platform. Als pionier in sociale media marketing en bestuurslid van DDMA nam hij het initiatief voor een gedragscode op dit terrein. Sodderland spreekt, doceert, preekt, schrijft en blogt sinds 2005 over social en de ethische kant hiervan. Dialogue/Direct Marketing/ Social 15:45 - 16:15 Nieuwe (zelf)regulering, nieuwe gevolgen Spreker: Alexander Singewald - voorzitter DDMA commissie Regelgeving De komende jaren zal er een stortvloed komen van wet- en regelgeving die het huidige marketinglandschap zal veranderen zoals een nieuwe Europese wet voor de bescherming van persoonsgegevens. In dit seminar wordt specifiek ingegaan op de meest recente ontwikkelingen op het gebied van zelfregulering en de Gedragscode voor telemarketing (Gedragsregels voor inhouse/bureaus en de Code Telemarketing). En op het gebied van wetgeving, de wijziging van de Telecommunicatiewet en de gevolgen voor het plaatsen en uitlezen van informatie in ‘cookies’ op randapparatuur (pc/tablet/smartphone) van de gebruiker, analyse, retargetting en affiliates. Dialogue/Direct Marketing/ Digital/Legal Theater: 3 10:30 - 11:30 Van Speijk Innovatie Prijs - Voorronde 1 Spreker: Ron van der Jagt - Partner Reputatiegroep & Voorzitter van Logeion De Van Speijk Innovatie Prijs richt zich op bedrijven en innovators met als core business het realiseren van creatie, productie en/of distributie van communicatieproducten en -uitingen. In deze voorronde dingen de volgende innovaties mee: - Aspergeland (crossmedia) - Statsground (onderzoek) - MKB Innovatie Top 100 - Qband (Grafimedia) - tiLumi (design/multimedia) - TV.EU.1 (multimedia) Het aanwezige publiek stemt na 6 pitches via SMS wie er door mag naar de finale pitchronde en kans maakt op de Van Speijk Innovatie Prijs. Vooraf aan deze voorronde een korte seminar over innovatie door Ron van der Jagt. Innovatie/ Communicatie 11:45 - 12:15 Een sterk merk werkt! Spreker: Andy Mosmans jr. RM, Directeur strategie van ARA te Rotterdam Het is wetenschappelijk bewezen: hoe meer je werkt aan je merk, hoe meer winst je maakt. Behalve werken aan je merk, dient dit vooral op een efficiënte manier te gebeuren. Goed merkmanagement maakt een merk niet alleen bekend, maar bovenal op een unieke en relevante manier betekenisvol. Sterke merken zijn dan ook het stuur van de organisatie, ze geven richting en betekenis aan de business. Gedurende het seminar worden de belangrijkste dimensies behandeld op basis waarvan een merk gestuurd dient te worden. Aan de hand van 10 C’s worden deze dimensies van een merk geanalyseerd. Met behulp van deze analyse kom je tot beter merkmanagement en daarmee tot het creëren en onderhouden 16 MARCOM 2012 Pagina 15

Pagina 17

Heeft u een catalogus, noviafacts of internet PDF-en? Gebruik Online Touch: PDF online bladerbaar maken.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication