14:30 - 15:00 Hoe kijken jij en jouw collega’s aan tegen de veranderingen van de marketingfunctie? Spreker: Michél Schilders - Directeur USG Capacity & Ronnie Overgoor - Schrijver en TV host USG Capacity presenteert enkele van haar resultaten uit het onderzoek naar de online marketeer en marketing afdeling van de toekomst dat zij in februari i.s.m. Adformatie deed. In een korte wrap-up zal Michél Schilders een kijkje geven in de resultaten van dit kwantitatieve onderzoek. In de daarop volgende 25 minuten zal Ronnie Overgoor (bekend van ondernemersboek van het jaar ‘Ondernemerslessen van een InternetCowboy’) in discussie gaan met de zaal. De rol en competenties van de marketingcommunicatieprofessional verandert vrijwel dagelijks. Online technieken zijn niet meer weg te denken uit de marketingmix van een hedendaagse marketeer. Toch kent ook online marketing vele specialismen. Uit gesprekken met marketeers, veelal marketingmanagers, bleek dat een aantal thema’s ze bezighoudt. Privacy, educatie, innovatie en marketing die gebaseerd is op inzicht vanuit data. Benieuwd hoe marketeers aan kijken tegen functieveranderingen? Of marketeers de belangrijkste mensen binnen een organisatie worden, of er meer vraag ontstaat naar specialisten dan naar generalisten, of bachelor en masters nog wel voldoende basiskennis geven om de arbeidsmarkt te betreden? Of heb jij zelf een duidelijke mening op het vlak van functieveranderingen? Of gewoon benieuwd naar Ronnie Overgoor? Opleiding & Carrière/Trends & Strategie 15:15 - 15:45 Catching the Millenials with Brand Activation Spreker: Marcel Belt - General Manager Square Melon Het wordt steeds moeilijker om grip te krijgen op jongere mensen, de Millenials. Door de vele mediakeuzes zijn ze beter en sneller geïnformeerd dan ooit. Daarnaast zijn ze ook meer divers. En hoe meer we er achteraan zitten hoe verder ze van ons weg lijken te willen. In deze nieuwe setting speelt Activatie zowel on- als offline een cruciale rol. In dit seminar leggen we uit waarom het bereiken van Millenials nieuwe technieken vereist. We tonen een mooie case en bevestigen dat activatie op verschillende touchpoints cruciaal is om als merk succesvol te zijn. Trends & Strategie/Activatie/ Jongeren 16:00 - 16:30 Mobile as a connected medium Spreker: Coen Doolaard (Salesmanager) en Eva Klinkert (Marketingmanager) - XS2THEWORLD Connecting with your customers in a different way and giving them an interactive and immersive experience which generates brand value. This will demonstrate this with apps developed as a result of creative innovation. This will be a hands-on and interactive session, so your questions and answers will be the outline of the presentation. The Following questions will guide the session:   channel? mers?  and immersive experience? Digital/Mobile Theater 2 10:30 – 11:00 Harnessing the power of an online community. Innovating research through engaged costumers Spreker: Mark Hallums & Milan Kaster, Toluna Learning how leading brands are gathering insights in an increasingly connected and informed world. Join Toluna to gain a deeper insight into the world of online market research communities; what they really are and how organisations are utilising communities to gain customer insight quickly and cost effectively. Find out how the latest advances in technology, people’s online behaviour and increased competition in the market are forcing existing models to change and the level of impact this is creating. Learn how companies are using online communities not only for research purposes but also as a valuable marketing tool. Discover how companies are leveraging online communities within their social media strategy to increase brand visibility and create a two-way dialogue with their customers. Digital 11:15 - 11:45 Reaching the unreachables: droom of werkelijkheid? Spreker: Dennis Koorn - Country Manager 2DIALOG Hoe bereik je als marketeer toch je doelgroep terwijl consumenten steeds minder blootgesteld willen worden aan marketingboodschappen waar ze niet zelf om hebben gevraagd? De moderne marketeer moet dus creatief zijn en zich richten op cross-channel klantinteractie. Offline en online! Ben je ook dagelijks bezig met een betere customer experience en klantbehoud? Of juist met het bereiken van nieuwe klanten? Maar wat als er straks ook nog een soort ‘ benader-me-niet’ register komt en het nog moeilijker wordt om (potentiële) klanten te bereiken? Ongetwijfeld ben je bezig om klanten ook cross-channel te bereiken. Maar zit je klant daar wel op te wachten? De moderne klant wil toch regie en zelf bepalen hoe en wanneer deze met wie communiceert? Bereik je dan niet het tegenovergestelde? Als moderne marketeer zoek je dus klanten die zich openstellen voor jouw boodschap en zoek je naar creatieve wegen om toch die ‘unreachables’ te bereiken. Tijdens deze presentatie neemt Dennis Koorn je mee ‘op reis’ en laat je in 20 minuten zien hoe 2DIALOG je kan helpen bij het opzetten van cross-channel klantdialogen. Realtime, met relevante boodschappen voor zowel bekende als onbekende personen. Dialogue/Direct Marketing 12:00 - 12:30 Marketing Operations Management: hoe verzeker je een consistente merkbeleving crosschannel? Spreker: Paul Broersen - CEO Adnovate Hoe kan je marketingcampagnes sneller, consistenter en tegen lagere kosten uitrollen? De kennissessie over Cross Channel Content Management en lokale marketing support. Campagnes volgen elkaar sneller op en er is behoefte aan een lokaal relevante boodschap; de complexiteit neemt toe. Hoe ga je om met de eisen die dit stelt aan de marketing operatie? Met concrete cases #delen we kennis met elkaar. Marketing & Strategie/Creatie MARCOM 2012 15 Pagina 14

Pagina 16

Interactieve online whitepaper, deze gids of clubblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar op uw website plaatsen van e-vaktijdschriften.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication