Woensdag 13 juni Programma Het programma van dag 1 van MARCOM12. Theater: 1 10:15 - 11:15 Campaignable premiums Spreker: Gilles Heybroek - directeur BrandPremiums Het wordt steeds duurder om mensen te bereiken via traditionele media. De kosten per contact komen inmiddels in de buurt van de kosten van een eenvoudig premium. Dat het premium als basis van een campagne werkt, zien adverteerders als Heineken, Shell en ING goed. Mensen houden van merken die geven, niet van merken die zenden. Daar ligt de kracht van een goed ontwikkeld premium. Maar dan moet je het wel eerst verzinnen! Media 10:45 – 11:15 Succesvol een mobiele strategie ontwikkelen? Spreker: Olivier van Arkel – Sharewire Sharewire als fullservice mobiel bureau met klanten als Greetz, Pathé, Buienradar, Dutch Film Works, Randstad, Pathé, Toto, Eneco en Independer.nl geeft een kijkje in de keuken aan de hand van praktijkvoorbeelden en lessons learned. Zelf een mobiele strategie ontwikkelen? Deze sessie bevat alles voor een succesvolle m-Commerce case. Welke cases wij gaan behandelen, is nog een verrassing! Ben jij benieuwd, volg ons optwitter.com/sharewire. Mobile/Trends & Strategie 11:30 - 12:00 De ANWB groeiend relevant voor Bert, Arthur en Margo Spreker: Marjolein Vendrig - Projectmanager CRM bij ANWB & Roel Schoemaker - Accountdirector bij Motivaction Een organisatie wordt alleen klantgericht als iedereen de klant centraal stelt. Hiervoor is een gemeenschappelijke taal nodig die alle medewerkers kunnen spreken. Persona’s biedt deze gemeenschappelijke taal. Dat zijn klanttyperingen waarin de mens centraal staat en niet het gedrag. Dit maakt ze voor iedereen herkenbaar en bruikbaar. ANWB en Motivaction laten zien hoe de persona’s Bert, Arthur en Margo de ANWB-organisatie aantoonbaar hebben geholpen om de leden- en de medewerkersbetrokkenheid te vergroten met positieve gevolgen voor het bedrijfsresultaat. Trends & Strategie 12:15 - 12:45 Evoluerende display campagnes Spreker: Michèlle Theeuwen - Marketing/Sales AdLantic Op basis van het “Multi Touchpoint model” van Forrester worden diverse cases van evoluerende displaycampagnes behandeld. Er wordt besproken hoe je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste bezoeker kunt tonen. Digital/Communicatie 13:00 - 13:30 Het nieuwe multichannel management Spreker: Ate van der Meer - Medeoprichter Snakeware Ate van der Meer vertelt over de ontwikkelingen van retail- en marketingkanalen door de jaren heen en geeft een overzicht van nieuwe mogelijkheden die de cloud met zich meebrengt. ‘Het nieuwe multichannel management’. Hierbij ook de mogelijkheden en kansen die er via de cloud zijn voor offline media ‘Publish 2 Print: van data sourcing en publiceren naar print on demand.’ Media/ Digital/Trends & Strategie 13:45 - 14:15 Managing & organizing the Marcom process Spreker: Niels Beernink (Paragon) & Frank Mekkelholt (NykampNyboer) Een krachtig merk kan niet bestaan zonder een goed georganiseerd marketing- en communicatieproces. In dit seminar praktische tips voor het optimaliseren van uw marketingproces en managen van uw merkbelofte. Waarbij de pijlers mensen, middelen en processen leidend zijn. Door marketing en ICT te verbinden, krijgt u de regie over uw merk van strategisch tot operationeel niveau. Daarnaast bent u minder tijd kwijt aan het uitvoeren, controleren en managen van operationele marketingprocessen. U kunt uw tijd effectiever inzetten op strategie en inhoud. Ontdek wat marketingautomatisering kan betekenen voor u en uw merk. Marketing Intelligence 14 MARCOM 2012 Pagina 13

Pagina 15

Heeft u een reisgids, page flip of internet magazines? Gebruik Online Touch: mailing online bladerbaar publiceren.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication