Ze waren de afgelopen jaren de winnende interactieve opdrachtgevers bij de SpinAwards. Vier meningen over bureaurelaties, verschuivende budgetten en sociale media. KPN Hi Tekst: Joris van Groningen Fotografie: Tim Stet ‘Klant altijd online’ Hi gaat met bureaus om als met goede partners. We zien ze ook echt als collega’s en ze zijn daarmee onderdeel van het team. We betrekken bureaus bij onze uitdagingen en we verkennen gezamenlijk de doelgroep. Zo zorgen we voor een grote betrokkenheid en kunnen we alles openlijk tegen elkaar zeggen. En dat blijft verfrissend werken.’ Staan de vaste relaties niet onder druk? ‘Hi heeft een vaste basis aan bureaus. Voor elke campagne zoeken we naar de beste partners binnen die basis. Als de gevraagde uitdaging nieuw, specialistisch of experimenteel is, zoeken we ook hier de juiste partij of freelancer voor. Die koppelen we dan vaak aan één van onze vaste partners, om te zorgen voor een consistente aanpak en uitstraling van het merk.’ Doen jullie aan shopping voor projecten of zetten jullie freelancers in? ‘Ja, zoals gezegd, voor specialistische of experimentele klussen, zoeken we de meest geschikte partij, maar die verbinden we doorgaans wel met één van onze vaste partners.’ Verschuiven de budgetten in 2012 verder naar e-business? ‘Onze doelgroep “staat altijd aan” Dave Frauenfelder manager Hi Communicatie KPN Hi, interactieve opdrachtgever van het jaar 2008 , ze willen dag en nacht online zijn met vrienden. Het is dan ook logisch dat wij ervoor zorgen dat wij sterk inzetten op online interactie.’ Wat maakt een adverteerder tot een goede opdrachtgever? ‘Wij bereiken maximaal resultaat door dicht bij het DNA van Hi te blijven; en door met bureaus te sturen op de koers van het merk. Hoe integreren jullie sociale media in jullie communicatie? ‘Sociale media zijn een vast onderdeel van de online interactie.’ SPECIAL ADFORMATIE: E-BUSINESS 2012 27 Pagina 26

Pagina 28

Heeft u een jaarverslag, publitas of e-handleidingen? Gebruik Online Touch: lesboek naar een online publicatie converteren.

E-business special Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication