Esprix is zuinig met goud Doom & Dickson en OMD waren goed voor goud bij de Esprix. Gedoodverfde favoriet Lemz verzilverde drie van de vijf nominaties. Grote winnaars bij de Esprix waren Doom & Dickson en OMD. Bij de uitreiking, op 14 juni in de Koepelkerk in Amsterdam, bleef het aantal gouden bekroningen steken op twee. Afgezet tegen de liefst vijfendertig nominaties, verdeeld over elf deelcategorieën, een duidelijk signaal dat de topkwaliteit er deze keer niet tussen zat. Met goud voor de ‘Mega push-up beha van Hema’ wist Doom & Dickson de gouden bekroning van vorig jaar te prolongeren. Mediabureau OMD vulde de inmiddels rijk gevulde prijzenkast verder aan met het al op vele prijzenpodia bejubelde The Voice of Holland (TVOH). Beide bureaus waren met één campagne genomineerd en toonden daarmee een zeer hoog conversie. Vooraf was Lemz de gedoodverfde favoriet met vijf nominaties. Daarvan wist het er drie om te zetten in een bekroning. Met bekroningen voor drie campagnes haalde Lemz de meeste Esprix.: twee keer zilver ( Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers en KLM Live Reply) en één keer brons voor Aardige Amsterdammers. Etecetera, TBWA/Neboko, Koen Merkactivatie, Y&R en 105 gingen naar huis met zilver en brons. Wat de ratio voor het omzetten van nominaties betreft, haalden zij rendement. Waarbij wel de kanttekening moet worden gemaakt dat Y&R Amsterdam en 105 de dubbelslag maakten met één campagne. LG Thief (Y&R) en ‘Exact begrijpt jouw business als geen ander’ (105) scoorden in meer categoriën. In totaal werden 34 Esprix uitgereikt, een stijging met vijf ten opzichte dan vorig jaar. De groei zat ‘m echter vooral in zilver (dertien) en brons (negentien). 28 ADFORMATIE BEKRONINGENBIJLAGE 2012 Pagina 27

Pagina 29

Scoor meer met een online shop in uw presentaties. Velen gingen u voor en publiceerden folders online.

Adformatie bekroningenbijlage 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication