programma voor events, meetings en congressen. Door de slimme inzet van RFID scanners en touch screens ontdek je steeds meer overeenkomsten, die je met anderen deelt. Door overeenkomsten tussen mensen inzichtelijk te maken, ontstaat een basis voor een gesprek of een ideeën uitwisseling. Samenwerking krijgt hierdoor een impuls. Ervaar zelf de kracht van dit innovatieve eventprogramma, door deel te nemen aan de showcase! Maak online je persoonlijke profiel aan op (https://connect.teamplayboost. nl/marcom.php), laat je inspireren door deze nieuwe aanpak en als toegift zorgen wij voor interessante netwerkcontacten. Dit programma is interessant voor directeuren, lijnmanagers, communicatie adviseurs en communicatiemanagers, werkzaam in middelgrote en grote organisaties. Locatie: Innovation Playground/Innovation Lab Tijd: Beide dagen 12:15 – 12:45 uur MARCOM Innovatie sessies powered by VMC: Waardecreatie met een female touch Geregeld doen organisaties beroep op de expertise van de professionals van VMC (netwerk voor Vrouwen in Marketing en Communicatie). Deze adviesdiensten zijn ondergebracht in het VMC Innovatielab. Aan de hand van een 4-stappen model – Story, Brainstorm, Creatie, Advies – wordt een advies uitgewerkt voor de opdrachtgever. De ambitie van het lab is duurzame waardecreatie voor alle betrokkenen, gebaseerd op inzet van kennis, ervaring en de intrinsieke motivatie van vrouwen. Ook tijdens MARCOM12 deelt VMC graag haar kennis én ervaring. Onder leiding van ervaren MARCOM dames wordt per sessie één case behandeld, denk en werk mee aan één van de innovatie cases (vrije inloopsessie). Locatie: Innovation Playground/Innovation Lab Tijd: Beide dagen 13:00 – 16:00 uur, elk uur Duur: 1 uur (vrije inloopsessies) 10 MARCOM 2012 6. Borrelen op Strandzuid Traditiegetrouw zal aan het einde van de eerste dag (woensdag 13 juni, vanaf 17.00 uur) de netwerkborrel van MARCOM weer plaatsvinden op Strandzuid bij de Amsterdam RAI. Kom ook gezellig napraten over MARCOM12 en drink een drankje met jouw MARCOM collega’s en ontvang bij vertrek de “must have” goody bag. Dit jaar met een speciaal oranje tintje, want al onze bezoekers zijn genodigd om de wedstrijd der wedstrijden NederlandDuitsland te volgen op de grote schermen bij Strand Zuid (regulier ticket €10,-) Deze borrel voor exposanten en bezoekers van MARCOM12 wordt mogelijk gemaakt door Square Melon, hét bureau voor merkactivatie en fieldmarketing 5. Social Profile Picture Zakelijk netwerken via het internet is niet meer weg te denken. De eerste indruk op zowel Linkedin, Twitter, Facebook, Pinterest en andere sociale media begint met een goede professionele profielfoto. Wil jij de perfecte profielfoto, of ben je toe aan een nieuwe? MARCOM12 en fotomarketingbureau ditisfris helpen je hier graag bij. Bezoek de fotowall op de beursvloer en laat hier gratis jouw professionele profielfoto maken. Locatie: A32 Duur: Continue dat je op de beurs nog persoonlijk zal uitnodigen! En Semilo, het bedrijf dat de exploitatie van advertentieruimte op een groeiend aantal websites en mobiele platformen verzorgt. Locatie: Strandzuid Tijd: 13 juni Duur: 17.00 uur tot 20.00 uur Nederland- Duitsland start 20:45 uur (voor 19:15 uur ontvangst) 7. MWG Second Screen Second Screen, ofwel ‘de interactie tussen het televisiescherm en andere devices zoals tablets of mobiele telefoons’ en/of afleiding van het ‘first screen’ door gelijktijdig gebruik van de genoemde devices? Specialisten en geïnteresseerden op dit gebied ontmoeten elkaar in een door de MWG georganiseerde kennis & inspiratie sessie over dit fenomeen. Wat is er al, hoe ziet het er uit en welke partijen krijgen hiermee te maken? Onder leiding van Ruud Hendriks, mediaondernemer en radiopresentator van het programma mediazaken van BNR, zullen diverse deskundigen voorbeelden laten zien en ideeën met je delen. Deze sessie is gratis voor MWG-leden, niet-leden betalen 70 euro (excl. BTW) vooraf inschrijven. Locatie: (vooraf inschrijven) Strandzuid Tijd: 14 juni Duur: 16.00-17.30 uur je, een drankje en de summerbeat van SLAM!FM. Wegener Media: 1 loket voor nationale adverteerders en mediabureaus. One stop shop voor 18 regionale dagbladen, ruim 225 huis-aan-huiskranten en bijbehorende nieuws- en themasites. Tijdens MARCOM12 treft u de Wegener accountmanagers in de Adformatie lounge. Locatie: (Besloten bijeenkomst) Strandzuid Tijd: 14 juni Duur: 17.30 uur 9. boekenstand Adformatie/Managementboek.nl Adformatie en Managementboek.nl presenteren de beste vakinformatie op het gebied van marketing, media en communicatie. In de gezamenlijke stand kun je de beste en meest actuele boeken bekijken en natuurlijk ook kopen. Ook zullen diverse auteurs aanwezig zijn om vragen te beantwoorden en/of boeken te signeren. Adformatie Groep biedt een aantrekkelijk boekenfonds voor de marcom professional. Actuele titels zijn: Miss Marketing (Mabel Nummerdor), Handboek Online Marketing (Patrick Petersen), Valueframing (Floor de Ruiter), Handboek Nieuwe Media (Piet Bakker). 8. Wegener Media Summer BBQ Aansluitend op de MWG bijeenkomst en de tweede MARCOM12 dag op donderdag 14 juni a.s. vindt de tweede Wegener Media Summer BBQ plaats. Dé aftrap van het media zomerseizoen in samenwerking met MWG, Adformatie en SLAM!FM. De BBQ wordt gehouden op Strandzuid. Een informeel event, exclusief voor genodigden. Na inspanning op ‘the professional playground’, tijd voor ontspanning met een hapManagementboek.nl is al 16 jaar dé online boekenshop voor de business professional. Managementboek.nl weet als geen ander het aanbod van boeken en aanverwante producten af te stemmen op de behoeftes van de verschillende doelgroepen, dus ook de marcom professional. Locatie: B60 Tijd: Continue 10. Hostesses De MARCOM hostesses dragen een jurk en vestje van ClAudia Sträter. Bezoek stand B4 voor meer kleding inspiratie! Pagina 9

Pagina 11

Heeft u een spaarprogramma, magstream of web sportbladen? Gebruik Online Touch: reisgids online bladerbaar publiceren.

Marcom special 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication